• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart är reglerna för forumet?

sveol

Cartier
Jag såg nyss att en tråd stängts med anledning av att reglerna inte följdes. Något om en recension av en lumetech. Då jag inte förstod motiveringen så letade jag efter forumets regler men hittade inget. Jag fann något om principer, men det verkar ju inte vara rätt. Någon som kan peka mig i rätt riktning?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

sveol

Cartier
Förlåt. Inlägget ovan skall nog delas i två delar. 1. Varför stängdes tråden med anledning av att man bröt mot reglerna? 2. Vart hittar jag reglerna? Inget trolleri från min sida, bara okunskap ☺

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag såg nyss att en tråd stängts med anledning av att reglerna inte följdes. Något om en recension av en lumetech. Då jag inte förstod motiveringen så letade jag efter forumets regler men hittade inget. Jag fann något om principer, men det verkar ju inte vara rätt. Någon som kan peka mig i rätt riktning?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Antar att den aktuella tråden ( https://klocksnack.se/threads/lüm-tec-scb3-har-landat.26656/ ) stängdes för att den inte levde upp till följande.

https://klocksnack.se/threads/paketöppningstrådar-förändringar-på-ks.22203/

Eller? Ping Spencer66
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Händer inte ofta, så känns lite hårt. Kunde lika gärna flyttats till stora paketöppningstråden som de oftast görs.
Förekommer skitnödig-are trådstarter som inte blir låsta.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Händer inte ofta, så känns lite hårt. Kunde lika gärna flyttats till stora paketöppningstråden som de oftast görs.
Förekommer skitnödig-are trådstarter som inte blir låsta.

Vi gör inte så längre då det lätt uppstår problem vid sammanslagning av stor gammal tråd och ny. För att slippa dessa problem så stänger vi alltid trådarna istället nu.
 

nydde

Omega
Mitt fel som nybörjare, men det är inte så lätt att överblicka alla regler när dom inte står med under "regler"
Kanske finns en förbättringspotential.

Hade kanske gått att lösa genom en edit från mig sida. Men min trådskapar talang är nog bortom räddning :)
 
Mitt fel som nybörjare, men det är inte så lätt att överblicka alla regler när dom inte står med under "regler"
Kanske finns en förbättringspotential.

Hade kanske gått att lösa genom en edit från mig sida. Men min trådskapar talang är nog bortom räddning :)



Inte lätt att hänga med i svängarna då. No harm done, välkommen hit!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Mitt fel som nybörjare, men det är inte så lätt att överblicka alla regler när dom inte står med under "regler"
Kanske finns en förbättringspotential.

Hade kanske gått att lösa genom en edit från mig sida. Men min trådskapar talang är nog bortom räddning :)

Om du med det menar att du inte tänker starta nya trådar så är det synd. På det igen bara! Tag nya tag. Detta är ett underbart forum att vara aktivt på, även om man får vara lite hårdhudad ibland. Den som ger sig in i leken får leken tåla, som det brukar heta.
 

nydde

Omega
Om du med det menar att du inte tänker starta nya trådar så är det synd. På det igen bara! Tag nya tag. Detta är ett underbart forum att vara aktivt på, även om man får vara lite hårdhudad ibland. Den som ger sig in i leken får leken tåla, som det brukar heta.


Nä Tobbe så illa var det inte men tack för uppmuntrandet iaf. Jag får vara lite noggrannare nästa gång så innehållet lever upp :)
 
Topp