• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart åka på semester för att titta/köpa ny klocka?

JAnd

Friends of KS
2-Faktor
Hej, nu när semestern börjar så kanske man ska hitta på något att göra ;) Efter att ha tittat runt på chrono24 så dyker ofta Italien och Turin upp på topp när man enbart tittar på priset. Finns det en anledningen till det? (Jag sökte(r) i första han en Omega AquaTerra).

Nu till frågan vart i (Europa) skall man åka för att titta och ev. köpa sig en klocka? Jag har själv aldrig varit i Turin, hur är den staden är det värt att åka dir ett par dagar eller finns det andra städer som ni "klockköpare" rekommenderar?
 

M.U

Rolex
Är det något annat än klockor du vill uppleva? Kan hjälpa till en del... sol+bad? Kultur? Osvosv :)
 

Chattras

Cartier
Inte jätte mycket dyrare att åka till Hong Kong än Turin. Fast faktum kvarstår. Det ligger ju inte i Europa :).
 

JAnd

Friends of KS
2-Faktor
Anledning till Europa var att jag hade tänkt göra mig av med en del SAS-poäng, om dom är möjligt att bli av med ;) Och när det gäller uppleva så är det i första hand mat och drycker som får mig på riktigt bra semester humör.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Spanien var bra för något år sedan om du letar begagnade eller vintage klockor. Vet inte hur det är i dag men var nere där för några år sedan när finnanskrisen var som värst. Blev inte något köp men men tittade man runt i vintage butikerna så var det uppenbart att det hade gått att göra ett klipp.
 

Johe

Omega
Lånar tråden lite. Kommer åka på en liten turne i sommar, blir Salzburg, Budapest, Brasov (Rumänien) samt Split & Dubrovnik som besöks. Tips på beghandlare mottages i den mån det finns! Ska också en sväng till München med jobbet och finns det tid att slå ihjäl då så skadar det inte med eventuella tips där med!
 

almeyero

Panerai
Lånar tråden lite. Kommer åka på en liten turne i sommar, blir Salzburg, Budapest, Brasov (Rumänien) samt Split & Dubrovnik som besöks. Tips på beghandlare mottages i den mån det finns! Ska också en sväng till München med jobbet och finns det tid att slå ihjäl då så skadar det inte med eventuella tips där med!

I Split finns det en klockbutik som ligger i ett shoppingcenter som heter City Center One, de har Omega bland annat.

Ligger lite utanför centrala Split men det går bussar och tar cirka 10 minuter.
 
Appropå Brasov (Rumänien) så finns nog inget att se annat än Valad Tepes, även känd som Draculas, slott.

Vad gäller klockor var Rumänien en katastrof när jag besökte landet förra året, rollebutikerna hade INGET inne och det som fanns var dyrare än klädsamt.

OT: förutom avsaknaden av klockor är dock Rumänien klockrent, magiskt att åka på Transfagarasan genom Karpaterna är något av en kioskvältare.

/gustav
 

Johe

Omega
Appropå Brasov (Rumänien) så finns nog inget att se annat än Valad Tepes, även känd som Draculas, slott.

Det ska vi givetvis besöka :) Sedan ska vi ha det som bas för att vandra i Karpaterna, så själva staden kommer vi nog inte tillbringa så mycket tid i. Men hade det funnits nån klockhandlare som är ok så hade det ju varit värt en titt.
 
Trevligt! :)

Tips är att besöka Sighisoara och Sibiu om du är i krokarna, små fina städer med fantastisk arkitektur. Vandring är väl inte rumänernas starka sida, mer bilåka om de har råd.

Lycka till.

/gustav
 
Topp