Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vart gör jag den bästa affären?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Icebreaker, 23 maj 2015.

1. Icebreaker
    Trådstartare

Icebreaker Torpare

Från:
    Göteborg
    Hej,

Ny här och slänger nu ut en fråga. Har några resor framför mig det närmaste halvåret. Under någon av dessa är det tänkt att jag ska inhandla en Omega Planet Ocean. Resorna ska går till till London, Weekend. Mexico semesterresa. Samt Montreal i tjänsten. Till Montreal blir det via Paris flygplats. Mexico så är det charter men vi ska vara i Cancun som ska har endel shopping att erbjuda.
    Att gå in i Sthlm eller Gbg och pruta är ju alltid ett alternativ.

Så vart tror ni jag gör bästa köpet?

2. Biffbert

Biffbert Friends of KS

Hej och välkommen för det första!
    Finns rätt många trådar om dethär och de flesta leder till samma slutsats, knalla in hos rob engström i stockholm för personligt möte med många nöjda parter, kommer också löna sig i längden när det är dags för service osv :)

3. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige

Hej och välkommen. Kul att se fler från Helsingborg här på forumet.
    Kolla runt på nätet för att få en uppfattning om prisbilden.
    Kolla även på chrono24
    Bra val av klocka.

4. Xalle

Xalle Friends of KS

Den bästa affären är att du får en god köpupplevelse och detta innebär inte alltid att köpa en klocka till det lägsta priset! Trust me;)

Jakobb och Biffbert gillar detta.
  5. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
    Vad får du för pris på Rydbergs?

jabla gillar detta.
  6. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Vad är "den bästa affären" för dig?

Maxis554 gillar detta.
  7. Icebreaker
    Trådstartare

Icebreaker Torpare

Från:
    Göteborg
    Den bästa affären är när man känner sig 100% nöjd med allt. Att gå till Rob är ett alternativ men inte om man kan få samma klocka 10-15 billigare någonstans utomlands. Får ganska mycket service för de pengarna. Sen är jag lite anti de stora i Gbg och Sthlm tycker de ofta är högtravande när man kommer in. Får väl åka upp på Väla en dag och prata med de på Rydbergs. Kul att höra era synpunkter.

erolorhun och jabla gillar detta.
  8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Att köpa ny Omega innebär ju bra prutläge, så jag hade inte orkat vänta och leta runt i massa utländska butiker utan hade handlat lokalt. Då kan du ju använda klockan under resorna istället för att leta efter den.

Joakim, Icaras, Dykarsjuk och 1 annan gillar detta.
  9. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Vilket är det roligaste, typ.

yonsson gillar detta.
  10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Hoppas du kan få ett bra pris av Anders på Rydbergs och kul med en till Helsingborgare här, välkommen hit.

Joakim gillar detta.
  11. dräpdrulle

dräpdrulle Stadsbo

Vad är då annars en god köpupplevelse?

12. Niclas

Niclas Bonde

Från:
    NVSkåne
    Jag har själv "jagat klippet" i Tokyo, Dubai, Hongkong och i Tyskland, men med facit i hand tog det alldeles för mycket tid i anspråk som jag kunde gjort något roligare för. Dock hade jag inte bestämt modell som Du verkar ha gjort.
    Ring och kolla att Anders är på plats innan Du åker dit. Tror inte att dem yngre säljarna har samma möjligheter att justera prislappen.

13. johanhej

johanhej Bonde

Från:
    Skåne
    Hade jag köpt nytt så hade jag köpt lokalt. Det är värt mycket att kunna knalla in till handlaren om det är något.

Om du reser mycket så är ju en klocka med GMT-visning givet!

14. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    I längden så gör du bäst affär på hemmaplan.

15. erolorhun

erolorhun Borgare

Från:
    Stockholm

Tjae... "hemmaplan" är numera närmaste dator med gateway till internet...

16. Wemb

Wemb Friends of KS

+1 !

Jag skulle även uppskatta att köpa den av en lokal (dvs. svensk) AD.

Har dålig koll på hur stor prisskillnaden är dit du ska åka jämfört med här hemma, men har svårt att se att du kan spara 15k på att köpa den i ex. Mexico.

17. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag har i och för sig inte köpt klockor i Mexico, men solglasögon (Cancuun) och det var i princip exakt samma listpris som hemma (3200kr/st). Har för mig jag lyckades förhandla till mig 10-20%, men då köpte jag två par.

Jag har också svårt att se att det skulle löna sig att handla klockan i just Mexico.

Icaras gillar detta.
  18. Xalle

Xalle Friends of KS

Bland annat att man inte får kognitiv dissonans till sitt köp dvs den spänning som kan uppstå har jag gjort ett bra eller dåligt köp!? Dessa spänningarna kan vara trevliga att få bukt med en gång och att då kunna knalla in och fråga sin lokala AD utan att behöva hoppa på ett plan till Mexico ( ja det finns mail etc men du hajar galoppen) kan vara rena balsamen för en rastlös klocksjäl. För mig personligen tycker jag godservice, första bemötandet säljarens kunskap (avskyr dock när man har mer kunskap än den så kallade säljaren) är viktiga faktorer förutom pris;) Så kan man få ett bra pris på hemma plan hos sin trevliga AD är det check i alla boxar för min del. Respekterar självklart andras meningar och beslut! Xalle

Mårtenssons ur Brookfield