• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart gör jag den bästa affären?

Icebreaker

Breitling
Hej,

Ny här och slänger nu ut en fråga. Har några resor framför mig det närmaste halvåret. Under någon av dessa är det tänkt att jag ska inhandla en Omega Planet Ocean. Resorna ska går till till London, Weekend. Mexico semesterresa. Samt Montreal i tjänsten. Till Montreal blir det via Paris flygplats. Mexico så är det charter men vi ska vara i Cancun som ska har endel shopping att erbjuda.
Att gå in i Sthlm eller Gbg och pruta är ju alltid ett alternativ.

Så vart tror ni jag gör bästa köpet?
 

Biffbert

Cartier
Hej,

Ny här och slänger nu ut en fråga. Har några resor framför mig det närmaste halvåret. Under någon av dessa är det tänkt att jag ska inhandla en Omega Planet Ocean. Resorna ska går till till London, Weekend. Mexico semesterresa. Samt Montreal i tjänsten. Till Montreal blir det via Paris flygplats. Mexico så är det charter men vi ska vara i Cancun som ska har endel shopping att erbjuda.
Att gå in i Sthlm eller Gbg och pruta är ju alltid ett alternativ.

Så vart tror ni jag gör bästa köpet?
Hej och välkommen för det första!
Finns rätt många trådar om dethär och de flesta leder till samma slutsats, knalla in hos rob engström i stockholm för personligt möte med många nöjda parter, kommer också löna sig i längden när det är dags för service osv :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hej,

Ny här och slänger nu ut en fråga. Har några resor framför mig det närmaste halvåret. Under någon av dessa är det tänkt att jag ska inhandla en Omega Planet Ocean. Resorna ska går till till London, Weekend. Mexico semesterresa. Samt Montreal i tjänsten. Till Montreal blir det via Paris flygplats. Mexico så är det charter men vi ska vara i Cancun som ska har endel shopping att erbjuda.
Att gå in i Sthlm eller Gbg och pruta är ju alltid ett alternativ.

Så vart tror ni jag gör bästa köpet?


Hej och välkommen. Kul att se fler från Helsingborg här på forumet.
Kolla runt på nätet för att få en uppfattning om prisbilden.
Kolla även på chrono24
Bra val av klocka.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Den bästa affären är att du får en god köpupplevelse och detta innebär inte alltid att köpa en klocka till det lägsta priset! Trust me;)
 

Icebreaker

Breitling
Den bästa affären är när man känner sig 100% nöjd med allt. Att gå till Rob är ett alternativ men inte om man kan få samma klocka 10-15 billigare någonstans utomlands. Får ganska mycket service för de pengarna. Sen är jag lite anti de stora i Gbg och Sthlm tycker de ofta är högtravande när man kommer in. Får väl åka upp på Väla en dag och prata med de på Rydbergs. Kul att höra era synpunkter.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Att köpa ny Omega innebär ju bra prutläge, så jag hade inte orkat vänta och leta runt i massa utländska butiker utan hade handlat lokalt. Då kan du ju använda klockan under resorna istället för att leta efter den.
 

jabla

Sarlacc
Den bästa affären är när man känner sig 100% nöjd med allt. Att gå till Rob är ett alternativ men inte om man kan få samma klocka 10-15 billigare någonstans utomlands. Får ganska mycket service för de pengarna. Sen är jag lite anti de stora i Gbg och Sthlm tycker de ofta är högtravande när man kommer in. Får väl åka upp på Väla en dag och prata med de på Rydbergs. Kul att höra era synpunkter.
Hoppas du kan få ett bra pris av Anders på Rydbergs och kul med en till Helsingborgare här, välkommen hit.
 

Niclas

Omega
Jag har själv "jagat klippet" i Tokyo, Dubai, Hongkong och i Tyskland, men med facit i hand tog det alldeles för mycket tid i anspråk som jag kunde gjort något roligare för. Dock hade jag inte bestämt modell som Du verkar ha gjort.
Ring och kolla att Anders är på plats innan Du åker dit. Tror inte att dem yngre säljarna har samma möjligheter att justera prislappen.
 
Hade jag köpt nytt så hade jag köpt lokalt. Det är värt mycket att kunna knalla in till handlaren om det är något.

Om du reser mycket så är ju en klocka med GMT-visning givet!
 

Wemb

Cartier
Att köpa ny Omega innebär ju bra prutläge, så jag hade inte orkat vänta och leta runt i massa utländska butiker utan hade handlat lokalt. Då kan du ju använda klockan under resorna istället för att leta efter den.

+1 !

Jag skulle även uppskatta att köpa den av en lokal (dvs. svensk) AD.

Har dålig koll på hur stor prisskillnaden är dit du ska åka jämfört med här hemma, men har svårt att se att du kan spara 15k på att köpa den i ex. Mexico.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
+1 !

Jag skulle även uppskatta att köpa den av en lokal (dvs. svensk) AD.

Har dålig koll på hur stor prisskillnaden är dit du ska åka jämfört med här hemma, men har svårt att se att du kan spara 15k på att köpa den i ex. Mexico.
Jag har i och för sig inte köpt klockor i Mexico, men solglasögon (Cancuun) och det var i princip exakt samma listpris som hemma (3200kr/st). Har för mig jag lyckades förhandla till mig 10-20%, men då köpte jag två par.

Jag har också svårt att se att det skulle löna sig att handla klockan i just Mexico.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Vad är då annars en god köpupplevelse?
Bland annat att man inte får kognitiv dissonans till sitt köp dvs den spänning som kan uppstå har jag gjort ett bra eller dåligt köp!? Dessa spänningarna kan vara trevliga att få bukt med en gång och att då kunna knalla in och fråga sin lokala AD utan att behöva hoppa på ett plan till Mexico ( ja det finns mail etc men du hajar galoppen) kan vara rena balsamen för en rastlös klocksjäl. För mig personligen tycker jag godservice, första bemötandet säljarens kunskap (avskyr dock när man har mer kunskap än den så kallade säljaren) är viktiga faktorer förutom pris;) Så kan man få ett bra pris på hemma plan hos sin trevliga AD är det check i alla boxar för min del. Respekterar självklart andras meningar och beslut! Xalle
 
Topp