• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart har ni studerat? (behöver hjälp med att välja högskola/universitet/

Zingo

Rolex
Någon som kan bekräfta det jag hört att det finns stiftelser i Sverige som kan/vill betala terminsavgifterna om man kommer in på riktiga prestigeutbildningar i USA? Typ Harvard MBA.

Det är inte aktuellt för mig, men jag undrar om det jag hört stämmer.
Det finns massor av stiftelser som betalar stipendier för diverse saker, däribland utomlandsstudier. Kruxet är att bli beviljad vilket ibland är reglerat utifrån vilken ort du är uppvuxen och andra mer eller mindre suspekta krav. Google is your friend.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Jag läste nationalekonomi i Umeå och är nöjd. Bra universitet, kul uteliv på campus (då iaf.. 2010-2013) och Norrlands metropol! :D

Uppenbarligen inte helt oattraktiv efter utbildningen då jag blev erbjuden jobb före examen. Jag kan iaf rekommendera Umeå men visst är det en starkare signaleffekt att läsa vid ett mer anrikt universitet.
 
Topp