• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart köpa ändlänkar till aftermarket-oyster?

Knät

Cartier
Tjo!

Köpte ett aftermarket 20mm oyster men som av nån anledning kom med en 22mm ändlänk och en 20mm.. Säljaren vet inte riktigt vad som har hänt men har skickat plåster på spåren så jag känner mig nöjd iallafall. :)
Dock sitter jag nu med en oanvändbar länk som jag gärna skulle vilja använda då den kändes riktigt bra.
Vart kan jag köpa bara ändlänkar? Hittar bara lösa rolexändlänkar men det blir onödigt dyrt på quartzbeatern? Helst vill jag ha tag på en 20mm men även en 22mm så får jag dubbel användning för länken..
 

paradis

Audemars
Tror inte att det är bara ock köpa,det måste passa.Olika armband,olika ändlänk nummer...!!! Är det inte så ?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Så är det, beroende på vilken boett han ska ha ändbitarna till

braceletchart.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Läste lite snabbt - trodde det var en Rolex han skulle ha ändbitarna till, men sen så såg jag att det stod "quartz-beater", så tabellen ovan hjälper nog inte längre... Du måste nog säga vilken klocka som du har innan du kan få hjälp
 

Knät

Cartier
En subhommage typ. 20mm vikt ändlänk för 40mm case, vikta länkar är lätta att modda så dom passar så det är inte skitnoga..
 

Knät

Cartier
theargonaut skrev:
Knät skrev:
En subhommage typ. 20mm vikt ändlänk för 40mm case, vikta länkar är lätta att modda så dom passar så det är inte skitnoga..
Här kanske du kan hitta något...
http://stores.ebay.com/WHOLESALEOUT...=1242972&_sid=268970040&_trksid=p4634.c0.m322

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Vid en första anblick såg det rätt dyrt ut, men det visade sig att dom hade snorbilliga endlinks också.. Om jag inte hittar ett bättre alternativ så får det bli därifrån..
 
Topp