• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart köpa Casio i Stockholm?

Hej. Som några kanske sett har jag letat efter en tålig klocka till den kommande skidresan. Nu till frågan, vart kan man köpa Casio i Stockholm? Letar efter MDV106 men denna tror jag inte går att hitta, däremot borde Casio F91W-1 gå att hitta. Har ni några tips? Och, tror ni att Casio MDV106 säljs någonstans i huvudstaden? Jag vet att Klockmaster Globen inte säljer den. Tack! :)
 

Subby

Rolex
Du kan gå till valfri Stjärnurmakarna och lägga en beställning på MDV, det brukar ta någon vecka att få hem den. F91:an finns i de flesta Stjärnurmakarna butikerna. :)
 
Även om dom är lite överprisade så kolla in Step In på Drottninggatan. Dom har utökat sitt Casio-utbud något avsevärt. Blev imponerad när jag var dit senast. Mycket g-shocks men har säkert många andra också och fick också löfte av personalen att "vi beställer om det är någon du vill ha som vi inte har"

Även Timeshop i Konserthuset har många Casio numera. Klockmaster Globen har gått ned sig rejält vad gäller utbudet tyvärr - gäller inte bara Casio utan överlag.
 

Bjoerling

Cartier
Skulle den vara av sämre kvalitet då eller vad menar du?
Edit. Där får du med säkerhet en äkta till skillnad från ebay.

Nej givetvis inte. Ur & Penn står väl generellt sett inte så högt i kurs när det gäller klockor tänker jag bara. Resonerade som du angående äktheten och köpte därför hellre där än på bukten.
 

lofgreno

Audemars
Även om dom är lite överprisade så kolla in Step In på Drottninggatan. Dom har utökat sitt Casio-utbud något avsevärt. Blev imponerad när jag var dit senast. Mycket g-shocks men har säkert många andra också och fick också löfte av personalen att "vi beställer om det är någon du vill ha som vi inte har"

Även Timeshop i Konserthuset har många Casio numera. Klockmaster Globen har gått ned sig rejält vad gäller utbudet tyvärr - gäller inte bara Casio utan överlag.
Ja håller med om Step In. Dom har en j*vla massa Gshocks och ofta lite annorlunda modeller som man inte brukar hitta i dom vanliga klockaffärerna. :)
 
Utveckla gärna, trodde KLM Globen har störst sortiment i Sverige vad gäller finare Casios.
Finare Casios ja Men hade klart större Casio-utbud förr och även större utbud av andra klockor. Vet inte om dom blivit försiktigare att ha många klockor i montrarna av rädsla för rån eller att det är en minskad försäljning på grund av kraftigt överpris jämfört med det man kan hitta på nätet. Och det sistnämnda vore i och för sig inte så konstigt med tanke på hur överprisade dom är.

Jag menar ta denna: Casio GWG-1000 Mudmaster. 8495 hos Klockmaster. 4379 på Ebay (inkl. frakt) Tacka fasen för att fysiska butiker tar såna enorma överpriser. Hade Klockmaster tagit 4495 hade jag kunnat tänkt mig att köpa den för att få den direkt men väntar hellre en vecka om jag kan spara drygt 4100 kr.
 
Senast ändrad:

noeLLY

Cartier
Finare Casios ja Men hade klart större Casio-utbud förr och även större utbud av andra klockor. Vet inte om dom blivit försiktigare att ha många klockor i montrarna av rädsla för rån eller att det är en minskad försäljning på grund av kraftigt överpris jämfört med det man kan hitta på nätet. Och det sistnämnda vore i och för sig inte så konstigt med tanke på hur överprisade dom är.

Jag menar ta denna: Casio GWG-1000 Mudmaster. 8495 hos Klockmaster. 4379 på Ebay (inkl. frakt) Tacka fasen för att fysiska butiker tar såna enorma överpriser. Hade Klockmaster tagit 4495 hade jag kunnat tänkt mig att köpa den för att få den direkt men väntar hellre en vecka om jag kan spara drygt 4100 kr.
blir lite svårt att ha butik om man ska ligga på samma pris som eBay
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finare Casios ja Men hade klart större Casio-utbud förr och även större utbud av andra klockor. Vet inte om dom blivit försiktigare att ha många klockor i montrarna av rädsla för rån eller att det är en minskad försäljning på grund av kraftigt överpris jämfört med det man kan hitta på nätet. Och det sistnämnda vore i och för sig inte så konstigt med tanke på hur överprisade dom är.

Jag menar ta denna: Casio GWG-1000 Mudmaster. 8495 hos Klockmaster. 4379 på Ebay (inkl. frakt) Tacka fasen för att fysiska butiker tar såna enorma överpriser. Hade Klockmaster tagit 4495 hade jag kunnat tänkt mig att köpa den för att få den direkt men väntar hellre en vecka om jag kan spara drygt 4100 kr.
Nu är det ju inte butikerna själva som sätter priserna, utan leverantörerna. Rånrisk på grund av Casio känns inte heller så troligt.
 
Topp