Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vart köpa kuddar till klockförvaring?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Knät, 2 december 2012.

1. Knät
    Trådstartare

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Tjo! Fabriksfyndade en perfekt låda för klockförvaring men behöver kuddar att ha klockorna på. Skulle behöva c:a 24 kuddar så att gå till lokala nasaren lär inte fungera då jag lär få en rätt blandad kompott. Har letat runt men inte hittat nått vettigt. Vill helst ha en oval form och inte kuddformad.
    Länka massa! Tips som leder till vettigt köp belönas med något roligt klockrelaterat..

2. Rber

Rber Biskop

Skulle precis starta en liknande tråd. Mitt problem är att eftersom jag har såpass smala handleder så är kuddarna alldeles för stora i min låda. Tänkte ragga upp någon dam-variant typ men har inte hittat något passande.

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  4. Knät
    Trådstartare

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Fel sorts kuddar.. Vill inte ha "kuddformade" vill ha ovala med raka sidor. Som t.ex. Omegas

5. ludde28

ludde28 Bonde

Från:
    Sthlm
  6. Knät
    Trådstartare

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
  7. Rber

Rber Biskop

Borde ju gå att hitta på något i skumplast eller frigolit men det är bara hur man ska få till det snyggt med tyg eller annat överdrag.

Jag har ovala redan som är knappt 19 cm i omkrets men tror inte att man kan skala bort 2 cm snyggt.

8. hook

hook I'm user not a dealer!

Jag har ett gäng från Omega box typ 3, brukar passa rätt perfekt efter man skjutit den övre delen åt sidan. Annars tror jag modalo har extra att köpa?

9. Urfunktion

Urfunktion Stadsbo

Från:
    Malmö
    Lyfter den här tråden eftersom jag har ägnat löjligt mycket tid på att leta efter klockkuddar med en omkrets på max 17 cm. Tips mottages tacksamt.

jhm gillar detta.
  10. klocknooben

klocknooben Borgare

Tar och bumpar den här tråden. Om någon har tips på klockkuddar av den ovala modellen som TS efterfrågade tar jag tacksamt emot tips. Handleden mäter 19 cm. Dessvärre var länken till Modalo-kuddarna inte längre fungerande. Har försökt googla efter dem men hittar inte...

11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Kollat ebay? Jag köpte själv 4st kuddar därifrån nyligen för typ 45kr inkl frakt.

klocknooben gillar detta.
  12. klocknooben

klocknooben Borgare

13. neltz

neltz Torpare

14. klocknooben

klocknooben Borgare

15. neltz

neltz Torpare

Har för mig jag läste att dom va 19,5cm i omkrets :)

klocknooben gillar detta.
  16. klocknooben

klocknooben Borgare

Okej, kör en hit or miss på 35 kronor då :)

17. neltz

neltz Torpare

Ja värre än så är de ju inte ;)

18. Urfunktion

Urfunktion Stadsbo

Från:
    Malmö
    Någon som hittat med omkrets på < 17 cm?

19. Belfort af Wall Street

Belfort af Wall Street Torpare

Från:
    Wall Street
    image.png Jag gjorde så att jag köpte en ganska billig klocklåda på Wish, fick med massa "ovala" kuddar som klockorna sitter som en smäck på!
    Blir ju 12kr/kudde eller något men det är det nog värt!
    http://www.wish.com/c/571f410e78e5d55d061a1531

Mårtenssons ur Brookfield