• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart köpa seiko

16610

Patek
2-Faktor
Jag tänkte köpa en Seiko till min bror men hittar inte de modellerna jag söker, typ samuraj några andra som jag sett i tråden "dagen Seiko" Vilka sidor rekomenderar ni? (sådana man kan lita på)
 

16610

Patek
2-Faktor
Precis! finns ju kanon fina i dagen Seiko men hittar ingen sida att köpa godiset på=)
 

16610

Patek
2-Faktor
Nepp inte den lokahandlarn. Kolla bara sortimentet men inga samurajs eller de som ser ut att ha keramisk ring.
Måste ju finnas någon av alla Seiko gubbz som köpt på nätet?
 

hxw

Omega
Har ikke handlet fra de personlig, men begge skal være "legit" :)
Er vel noen Seiko entusiaster på forumet her som kan komme med flere tips også.

Når det gjelder Samurai, så ble vel produksjonen av de stoppet i 2012 hvis jeg ikke husker feil.
Så for en Samurai må du nok på bruktmarkedet: http://www.watchrecon.com/?query=samurai&last_days=31&brand=seiko

Men siden produksjonen ble stoppet, så har jo prisene gått litt oppover på akkurat den..
 

Bruset

Panerai
Rber skrev:
http://www.watchhubs.com är riktigt bra också.

mkt bra! senast slängde han t o m med en box, fast det inte skulle ingå. stammisgåva kanske.. :cool:
tar sällan mer än en vecka heller från beställning till ankomst med gratisfrakt-alternativet.
aldrig fått tulla heller. han brukar kryssa i "gift" på paketet. vänligt tycker jag.
 
C

Crowolf

Guest
Prova watchhubs.com. Samma snubbe som går under namnet Titanesque på tradera. Mycket bra!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

JayJay

Rolex
Hos higuchi kan du betala dierkt med VISA (du slipper krångla med PayPal). Han har sjukt mkt mer hemma än det du finner på hemsidan. Om inte annat tar han hem det. För att inte riskera att fråga efter ngt som inte längre är i produktion så kan du surfa in på http://www.seiko-watch.co.jp/ för att se vad som är aktuellt idag.

mvh
 

Silon

Omega

Silon

Omega
Det blev en Seiko Divers Automatic SKX007J1 från Creationwatches fick betala 1449 kronor för kalaset! Hoppas den kommer inom de 3-4 dagarna som utlovades. Beställde även ett schysst svart/grått natoband från Amazon.
 

Silon

Omega
Kan köra en liten uppdatering. Som tidigare nämnt så beställde jag en SKX007J från Creationwatches den kostade 1449 kr inclusive box till klockan. Det togg endast 4 dagar innan jag fick hem klockan. Behövde som tur inte betala något i tull och de flesta som jag har läst om som har beställt därifrån har också klarat sig. Jag är riktigt nöjd med mitt köp därifrån! Rekommenderas starkt :)



Och här en bild med klockan på natobandet som jag även beställde (dock från en annan sida).

 

nifag

Cartier
Kan köra en liten uppdatering. Som tidigare nämnt så beställde jag en SKX007J från Creationwatches den kostade 1449 kr inclusive box till klockan. Det togg endast 4 dagar innan jag fick hem klockan. Behövde som tur inte betala något i tull och de flesta som jag har läst om som har beställt därifrån har också klarat sig. Jag är riktigt nöjd med mitt köp därifrån! Rekommenderas starkt :)



Och här en bild med klockan på natobandet som jag även beställde (dock från en annan sida).


Ser bra ut. Kul att du valde japanmodellen! Tullen kan komma i efterhand. Jag har vid två köptillfällen fått tullkostnad några veckor efter att den landat i brevlådan. Båda gångerna handlade jag från Creationwatches. I och med att klockan inte var så dyr skulle givetvis inte tullen bli dyr den heller.. Grattis iaf!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ingen tull!!
Jag har köpt 3 billiga klockor från creationwatches och alltid fått betala tull! Höll dock på att missa första gången då jag inte insåg att där låg en faktura på 70kr från dhl gömt i paketet, dhl betalar ju tullen och skickar sedan med en faktura.

I övrigt kan jag bara hålla med om att creationwatches är väldigt snabba och smidiga att ha att göra med.
 

Silon

Omega
Ser bra ut. Kul att du valde japanmodellen! Tullen kan komma i efterhand. Jag har vid två köptillfällen fått tullkostnad några veckor efter att den landat i brevlådan. Båda gångerna handlade jag från Creationwatches. I och med att klockan inte var så dyr skulle givetvis inte tullen bli dyr den heller.. Grattis iaf!



Först var jag inne på att köpa den andra modellen men valde i slutändan japanmodellen :) Jag ringde DHL i fredags innan klockan hade blivit levererad och frågade ifall de skulle lämna den hemma hos mig eller ifall jag skulle vara tvungen att hämta ut den hos ett ombud. Då berättade personen som jag pratade med att jag inte behövde betala något i tull. Så jag skulle bli riktigt förvånad ifall de skulle dyka upp något så här i efterhand faktiskt.

Men det verkar ändå som att det är några stycken i den här tråden som har åkt på att betala tull när de har beställt från den sidan så jag är riktigt glad att jag klarade mig ;)
 

nifag

Cartier
Först var jag inne på att köpa den andra modellen men valde i slutändan japanmodellen :) Jag ringde DHL i fredags innan klockan hade blivit levererad och frågade ifall de skulle lämna den hemma hos mig eller ifall jag skulle vara tvungen att hämta ut den hos ett ombud. Då berättade personen som jag pratade med att jag inte behövde betala något i tull. Så jag skulle bli riktigt förvånad ifall de skulle dyka upp något så här i efterhand faktiskt.

Men det verkar ändå som att det är några stycken i den här tråden som har åkt på att betala tull när de har beställt från den sidan så jag är riktigt glad att jag klarade mig ;)

Kul! Japanmodellen är ju på nåt underligt sätt coolare trots att det är exakt samma som koreanen.. Jamen dåså. Bara att gratulera! :)
 
Topp