• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart serva en Glycine combat sub

D.B

Cartier
2-Faktor
Skulle behöva serva min glycine även titta över kronan på den, på g å bli gängpaj på den. Vart e bästa å självklart billigast :cool: å serva den ?
 

Cryssarn

Rolex
Skulle behöva serva min glycine även titta över kronan på den, på g å bli gängpaj på den. Vart e bästa å självklart billigast :cool: å serva den ?
nu har jag inte koll på vad som finns i Borås. men kolla med typ stjärnurmakarna kanske? alla har inte den möjligheten, men vissa har.
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Stjärnurmakarn i borås känns lite som batteribytarurmakare :), sen har vi ju jälmers ur hmmm, köpte klockan på urtid 2010, de e ju om man skall skicka den dit, nån som har erfarenhet av det ?
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Stjärnurmakarn i borås känns lite som batteribytarurmakare :), sen har vi ju jälmers ur hmmm, köpte klockan på urtid 2010, de e ju om man skall skicka den dit, nån som har erfarenhet av det ?

Kan rekommendera Frank på Trandared, har haft flera klockor hos honom, 033-155315.

Har varit på Tellas några ggr också och tjötat klockor, väldigt trevligt folk men har tyvärr ingen erfarenhet av pris för service osv. Men väl värt ett besök!

Annars har du ju sveriges service center för Glycine i Göteborg, Tidena Watch.
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Frank har ja aldrig hört talas om, något privat eller firma ? Största problemet med klockan är väl gängpajet på kronan eller kronhalsen eller va det heter. Får kolla med Tidena watch, dom borde ju ha alla grejor å fixa den med.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kolla med http://www.lindahlsurmakeri.se De är AD för Glycine och jag har bara hört gott om dem. Tänker att om det är ngt gängpaj med kronan så kan det vara bra att vända sig till AD (som har tillgång till originaldelar).

Urtid har väl bytt ägare sen 2010, men det är ju bara att maila dem och kolla. :)
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Lite så jag tänker också på grund av gängpajet. Då är det väl Tidena, Lindahls eller urtid som gäller då.
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Efter ett samtal med Tidena så sa hon att ja kan lämna den till Jälmers ur :nailbiting: dom har sammarbete med honom, hmmmm vågar man :nailbiting::nailbiting:
Eller så skickar ja den Tidena så ger dom kostnadsförslag, negativt att den måste skickas runt en massa hmm.
 
Topp