• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart skaffar man Rolex box & papper?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Bix

Breitling
Hej, tänkte sälja min klocka men när jag köpte den så fick jag inte med mig något papper eller box. Tror säljaren glömde det eller så sa jag att det inte behövdes. Undrar ifall det går att köpa papper + box separat. Blir lite enklare att sälja vidare min rolex-klocka då. Tack på förhand!
 

BCKSTRM

Rolex
Hej,
Tyvärr kan du inte köpa rätt "Box och papper". Självklart kan du köpa ett cert och en Box på eBay etc men det kommer inte stå rätt nummer på certet. Kontakta säljaren är mitt tips.
 

Josef B

Bestraffaren
Näst bästa är att hitta en rolexlåda på tex ebay eller Kaplans, och sedan ett värderingsintyg från auktoriserad handlare som Rob Engström eller Nymans. Annars blir det att kontakta säljaren och fråga om personen har kvar cert & box.
 

Skeeter

Panerai
Ännu en jungfrupost med klockrent innehåll....
Bättre pris med box och papper javisst, eller dressa en kopia är tyvärr bland det första man tänker på men jag håller på det 1:a antagandet så länge även om jag inte riktigt förstår varför man inte ville ha box och papper om de fanns vid inköpstillfället, eller har svårt att komma ihåg om man valde bort dem.
 

Bix

Breitling
Finns det någon exakt lista på det man får när man handlar Rolex i butik? Själva lådan, certifikat och alla tillbehör. Skulle uppskatta om någon kunde skriva.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp