Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vasa?

Diskussion i 'Vintage' startad av JJ_Cola, 2 juli 2015.

1. JJ_Cola
    Trådstartare

JJ_Cola Torpare

Hej,

Jag köpte nyligen en jättefin klocka. Det står Vasa på tavlan. Det finaste är att dagsindikation är på svenska! en annan fin detalj är rutig glas.
    Jag tog en 3D-bild på klockan så att det skulle vara lättare att märka det rutiga och ovala glaset:
    http://pix01.pixmoor.com/pix/2015/06/57hfko7mini520gfdzkl/7nwg2f283b33612c/bg_0/
    Urmakaren som servade den sa att verket är ETA 2799/1.

Nu skulle jag vilja veta lite mera om märket Vasa.
    Någon här som vet?
    Har någon tips var man skulle hitta info, historik osv.

TACK!!

chrand och Savagear114 gillar detta.
  2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Fanns och finns massa branded klockor från olika små stora svenska återförsäljare och klocktillverkare .
    Tidena,Vasa,Tärnan,Svalan.m,m

3. bfz

bfz Torpare

Bump!

Även jag äger en Vasa. Den liknar din till formen men saknar dagsindikation och datum. Urtavlan är dessutom blå.
    Har lite svårt att se på din bild, men på min, står det istället för automatic: 17 Rubis och på raden nedanför: Incabloc.

Någon som har mer information om Vasa?