• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vasaloppet - kortvasan, tjejvasan, öppet spår mm

Johe

Omega
Åker för fjärde året i rad. Dessförinnan inte åkt längd sedan högstadiet, dvs på ca 20 år, men det gick bra att komma igång ändå. Det var inte förrän förra året jag tränade lite mer seriöst och fick kläm på tekniken egentligen, och i år känns det ännu bättre.

Startade i grupp 10 första året, 9 andra året och 8 förra året. Då åkte jag upp mig till grupp 6 i år. Så målet är åtminstone grupp 5 nästa år!

Åker på ett par Atomic som jag köpte inför första året, så tänkte unna mig nya skidor efter årets lopp om det går bra i år. Och på armen sitter en Garmin Fenix 3. Första året hade jag min gamla Forerunner och den höll inte batteriet hela vägen, snopet.

Har fått lite rutin efter mina startår så om någon är förstagångsåkare är det bara att fråga om det undras över något. Själv hade jag väldigt dålig koll första året
 
Kul att det finns några andra åkare i forumet! Jag åkte 2005-2010 men hade sen otur med först ett armbrott i skidbacken och när det väl var läkt ett avancerat benbrott på innebandyn så det blev uppehåll.
Nu ska min dotter åka öppet spår och hon vill gärna att jag följer med trots dålig träning från min sida. Jag kör med ambitionen att coacha henne så långt det är möjligt. Jag har sagt till henne att klarar jag loppet gör hon det.
 
Kom nyss upp till Sälen och det lär bli rejält jobb för att fixa spåren hela vägen. Jag är helt övertygad om att man kommer att greja snö men är rejält orolig över om det kommer att finnas spår hela vägen på söndag då jag ska köra öppet spår.
Ps
Jag kommer att åka med en Garmin träningsklocka samt en Certina DS Action Diver Titanium.
 
Topp