• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vattennöten är död...

Smeknamn för Aquanaut?


  • Totala väljare
    54
  • Enkät stängd .
P

Philippe Stern

Guest
Länge leve...?

Varför kallar vissa Aquanauten för Vattennöten? Nut=nöt. Naut=en person som reser. Aquanaut = An underwater explorer.

Sen kallar många kompositlänken för gummi. Som en sunken kondom.

Nej, kan vi inte bara kalla en spade för en spade?

Too much? Too soon?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Det är den där djävla @masterkillers fel. Har för mig att det var han som myntade det debila uttrycket. Vad sägs om att vi alla kallar Aquanauten för ...trumvirvel... Aquanaut?
Hade vi kunnat enas om att sluta säga "dinka" om armbandsur också, så hade det varit ännu bättre. Ännu ett debilt uttryck...
 

Mr Chance

Kalmar
Det är den där djävla @masterkillers fel. Har för mig att det var han som myntade det debila uttrycket. Vad sägs om att vi alla kallar Aquanauten för ...trumvirvel... Aquanaut?
Hade vi kunnat enas om att sluta säga "dinka" om armbandsur också, så hade det varit ännu bättre. Ännu ett debilt uttryck...
:)
Btw, Guskleto kanske kan förklara uttrycket "debilt" för de som inte gått ut gymnasiet med godkända betyg.
 
P

Philippe Stern

Guest
Det är den där djävla @masterkillers fel. Har för mig att det var han som myntade det debila uttrycket. Vad sägs om att vi alla kallar Aquanauten för ...trumvirvel... Aquanaut?
Hade vi kunnat enas om att sluta säga "dinka" om armbandsur också, så hade det varit ännu bättre. Ännu ett debilt uttryck...
Dinka är väl kåkslang?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår verkligen inte detta behov av att sätta smeknamn på alla modeller. Under min ägo så kallade jag den kort och gott Aquanauten. Att folk kallar kompositlänken för gummi har jag dock full förståelse för. :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Det är den där djävla @masterkillers fel. Har för mig att det var han som myntade det debila uttrycket. Vad sägs om att vi alla kallar Aquanauten för ...trumvirvel... Aquanaut?
Hade vi kunnat enas om att sluta säga "dinka" om armbandsur också, så hade det varit ännu bättre. Ännu ett debilt uttryck...
Helvete att det inte går att dubbellajka! Kan du dela upp inlägget i två, aquanaut och dinka så jag kan få visa exakt hur mycket jag håller med?!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Helvete att det inte går att dubbellajka! Kan du dela upp inlägget i två, aquanaut och dinka så jag kan få visa exakt hur mycket jag håller med?!

Det är den där djävla @masterkillers fel. Har för mig att det var han som myntade det debila uttrycket. Vad sägs om att vi alla kallar Aquanauten för ...trumvirvel... Aquanaut?

Hade vi kunnat enas om att sluta säga "dinka" om armbandsur också, så hade det varit ännu bättre. Ännu ett debilt uttryck...

Typ :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kommer ALLTID att heta Vattennöt för mig!
Kan bero på att jag aldrig gick klart gymnasiet. Eller för att jag tycker det är sött med smeknamn.
Stålfisken
Ploppen
Pannan
Rollen
Speedy
Luftgubben
Mfl
 
Men håll käften på er allihop, en klocka av sådan kaliber heter en sak och en sak endast; Aquanaut.
Att kalla den för "Vattennöten" är som att kalla Nautilus för "Nutten"...
Just, no.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det är den där djävla @masterkillers fel. Har för mig att det var han som myntade det debila uttrycket. Vad sägs om att vi alla kallar Aquanauten för ...trumvirvel... Aquanaut?
Hade vi kunnat enas om att sluta säga "dinka" om armbandsur också, så hade det varit ännu bättre. Ännu ett debilt uttryck...

Plus på allting! Lägg till "sporta" också så är vi nog i hamn.
 
Topp