• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vattentät

crdsa71

Breitling
Tjena, det är dags för ännu en dum fråga som jag egentligen tror att jag kan svaret på. Jag hade tänkt införskaffa en Certina DS action Diver och använda denna vid bad i både pool och hav. Dock kom jag in på en hemsida där någon hade fått för sig att denna klocka inte skulle klara av detta. Jag började därför noja och kände att det var bäst att kolla med folk som är kunniga. Visst klarar Certinan av bad i både pool och hav?
Tacksam för svar!
 

Knekten

Omega
2-Faktor
Om det är 200m/20ATM så är det bara att köra! Ska klara det utan problem.
Glöm bara inte att skölja av klockan efter du badat i saltvatten då saltet torkar ut packningarna snabbare :)
 

månljus

Panerai
Länk till sidan? Hade varit kul att läsa. Dock så instämmer jag i vad dom andra säger, den klarar det alldeles utmärkt.
 
Om det är 200m/20ATM så är det bara att köra! Ska klara det utan problem.
Glöm bara inte att skölja av klockan efter du badat i saltvatten då saltet torkar ut packningarna snabbare :)
+1 och så vill jag tillägga att det kan vara läge att köra ett trycktest varje vår innan badsäsongen så att man inte får en dyr överraskning när man plurrar första sommardagen :)
 

crdsa71

Breitling
Tack för bra svar allihop! Länk till sidan tror jag dessvärre inte att jag kan hitta igen då jag kom dit genom att klicka på länkar på x antal hemsidor för att tillslut råka hamna där.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Saxxat från http://www.certina.com/watch/ds-action-diver-automatic/C0134071105100


"A DIVER’S WATCH TO ISO 6425 STANDARD

Only watches that meet the exacting requirements of the ISO 6425 standard can officially be called diver’s watches. That’s no problem for the DS Action Diver. With its numerous functions and safety features, this watch is the ideal companion at all kinds of sports events – and its water resistance has been tested for three hours under water."
 
Topp