• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vaxning av Belstaff jacka

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Någon som vet var i Stockholm man kan lämna in en Belstaff vaxning? Har sökt på Google och frågat hos Belstaffs återförsäljare men kan inte hitta någon. Barbour butiken i NK tar inte i mot andra märken så det hjälpte inte, vet att man kan göra det själv men har hört om flera som fått mindre bra resultat så vill helst undvika att göra det själv.
 

POO

Panerai
Jag har vaxat massor Barbourjackor, det går inte att göra fel. Skit i alla "myter" det är nått vaxgrejs som ska kletas på en bit tyg, thats it, ingen ska till månen och tillbaka.
Gör det på sommaren, lägg jackan i solen så den blir ordentligt varm, då stelnar inte vaxet så fort och det blir mer lättarbetat och ett jämnare resultat. OBS! Påverkar inte slutresultatet men vägen dit blir lättare.
1. Värm vaxet.
2. Kleta på.
3. Torka bort uppenbart överflödig smörja.
4. Kör med en hårtork så att det smälter in jämnt och fint.
5. Done!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag har vaxat massor Barbourjackor, det går inte att göra fel. Skit i alla "myter" det är nått vaxgrejs som ska kletas på en bit tyg, thats it, ingen ska till månen och tillbaka.
Gör det på sommaren, lägg jackan i solen så den blir ordentligt varm, då stelnar inte vaxet så fort och det blir mer lättarbetat och ett jämnare resultat. OBS! Påverkar inte slutresultatet men vägen dit blir lättare.
1. Värm vaxet.
2. Kleta på.
3. Torka bort uppenbart överflödig smörja.
4. Kör med en hårtork så att det smälter in jämnt och fint.
5. Done!

Ungefär så brukar jag också göra. Ännu enklare om du har tillgång till ett klassiskt torkskåp.

1. Häng in jackan och ställ in vaxet
2. Kleta på vax
3. Häng in en stund
4. Torka av
5. Häng in en stund till
 

Icaras

Rolex
Jag har vaxat massor Barbourjackor, det går inte att göra fel. Skit i alla "myter" det är nått vaxgrejs som ska kletas på en bit tyg, thats it, ingen ska till månen och tillbaka.
Gör det på sommaren, lägg jackan i solen så den blir ordentligt varm, då stelnar inte vaxet så fort och det blir mer lättarbetat och ett jämnare resultat. OBS! Påverkar inte slutresultatet men vägen dit blir lättare.
1. Värm vaxet.
2. Kleta på.
3. Torka bort uppenbart överflödig smörja.
4. Kör med en hårtork så att det smälter in jämnt och fint.
5. Done!
Har gjort såhär med min Barbour och det har fungerat suveränt. Mkt enkelt, Barbour själva (på plats i butik) ville ha 400 för vaxning.

 
Topp