• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vc overseas AP ro eller pp nautilus?

B1884

Audemars
2-Faktor
Gentas design går aldrig fel. Hade valt AP RO eller Nautilus, beroende på vad budgeten är.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Genta design går aldrig fel. Hade valt AP RO eller Nautilus, beroende på vad budgeten är.


Håller med, de är fantastiska allihopa. Lite OT men ett alternativ kanske och jag kan vara ute och cykla men är inte IWC 1832 ett Genta ur också?
(snodd bild)
1832_IWC.jpg


EDIT: Verkar vara Genta som designat 1832.
 

demondave

Rolex
Fast, VC Overseas är väl inte en Genta? Tycker mig ha läst det på flera ställen. Utan tvekan med inspiration från Genta iaf, sämre inspirationskällor kan man ha :)
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Ok. Tack för alla synpunkter. Har själv tänkt lite som de flesta här dvs
Att vacheron är lite mera svårsålt men samtidigt känns det lite väl mycket att ligga ute med vad en nautilus kostar även om de med säkerhet går upp i värde innan man hinner tröttna och sälja ( jo alla klockor byts ut så småningom) så royal oak kan bli medelvägen när man tillslut bestämmer sig å andra sidan brukar det till slut dyka upp något extra bra erbjudande som man inte kan låta bli och då blir det oftast nåt helt annat än vad man tänkt sig ( så inga alldeles för billiga toppex av
fifty fathoms .daytona eller portugise nu på ett tag !!!)
IWC n har jag också tittat efter. ....men nej. Inte i år tror jag.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Det finns ju ytterligare alternativ i den prisklassen också, i alla fall om man ser till bättre begagnat, i Daytonans fall nytt.

02121005[3].jpg


rolex-cosmograph-daytona-gold-steel-white-panda-116523-watch-chest-3.jpg

Rolex-18k-Y-G-Blue-Ceramic-Bezel-Submariner-B-P-116618LB[4].jpg
 

Whedda

Rolex
Har själv tittat en hel del på både VC Overseas Chrono, AP 15400 och Natilus 5711 och gillar alla tre.
VCn är dyr om man köper den ny i butik. Andrahandsvärdet är ingen höjdare, de går begagnad för runt halva priset.
APn är riktigt fin och betydligt billigare än VC och Nautilus i nypris.
15202 har jag dock hört ska vara dyr i service när det väl kommer till kritan och det finns verkdelar som ska bytas ut.

Min uppfattning är att det är snarare grundservicen som är dyr från AP. Delar är dyrt men inte på något sätt värre än PP och VC.

En 5711 kostar ca 7k i service och kan göras hos Rob E. 15300 ligger på ca 9k och kan göras av Nymans Västerås.

VC drar nitlotten då jag tror man måste skicka dem och de skall enligt vad jag hört knappast vara billigare...
Delar kan kosta precis hur mycket som helst.

Gillar VC som varumärke men har ingen kärlek alls till overseas.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Whedda

Rolex
Hur pass OK är en AD med ett byte av urtavla på t.ex en PP Nautilus? Görs sådant?

Tror du behöver vara mer eller mindre best man på den säljaren/urmakarens bröllop för att få det att hända...då de har olika ref. nr är det inte speciellt smart heller då det inte stämmer med cert.

Tror faktiskt helt ärligt att det är helt uteslutet om det rör sig om en säljare som är mån att få fortsätta sälja Patek.

Vet att AP är lättare. Kollade upp om det gick att beställa en blå tavla till min RO 14790 och det var inga problem. Låg på ca 10k inkl installation dock....


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Min uppfattning är att det är snarare grundservicen som är dyr från AP. Delar är dyrt men inte på något sätt värre än PP och VC.

En 5711 kostar ca 7k i service och kan göras hos Rob E. 15300 ligger på ca 9k och kan göras av Nymans Västerås.

VC drar nitlotten då jag tror man måste skicka dem och de skall enligt vad jag hört knappast vara billigare...
Delar kan kosta precis hur mycket som helst.

Gillar VC som varumärke men har ingen kärlek alls till overseas.


Skickas från min iPhone via Tapatalk



Du har rätt, man hör så mycket från olika håll om att servicen på AP är så jäkla dyr. Grundservicen ligger på runt 9k, snarare strax över 13k om den även ska poleras. Den enda urmakaren i sverige som får skruva i AP är Henrik på Nymans i Västerås. Tänk om han slutar... :p
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Du har rätt, man hör så mycket från olika håll om att servicen på AP är så jäkla dyr. Grundservicen ligger på runt 9k, snarare strax över 13k om den även ska poleras. Den enda urmakaren i sverige som får skruva i AP är Henrik på Nymans i Västerås. Tänk om han slutar... :p


Hyfsat bra förhandlingsläge vid ett lönesnack..
 

paradis

Audemars
Du har rätt, man hör så mycket från olika håll om att servicen på AP är så jäkla dyr. Grundservicen ligger på runt 9k, snarare strax över 13k om den även ska poleras. Den enda urmakaren i sverige som får skruva i AP är Henrik på Nymans i Västerås. Tänk om han slutar... :p


då tar Köpenhamn,över..............;)
 
Topp