• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VD jobbar

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
I mitten av november köpte jag en Glycine Combat Sub Golden Eye (vem älskar inte det namnet? :mrgreen: ) med hjälp av Spencer66. Jag bestämde mig för köp vid en lunch och han kunde ge mig klart besked att klockan var på väg innan lunchen var avslutad. Det är väl storartat, eller hur?

Några dagar senare fick jag ett telefonsamtal av Spence. –Nu har den kommit. När kan du hämta?
En kvart senare stod mercan och brummade utanför Spences port. Strax kom han ut med en liten låda i näven. Lyset på i mercan, en kort okulärbesiktning och lite klocksnack. Det tog max tre minuter. Vi får hoppas att ingen från span var i närheten, för det var nog misstänkt likt en drogtransaktion.

Ett par veckor efter köpet upptäckte jag att vridringen inte står alldeles rakt mot 12. De flesta skulle säkert inte bry sig om en sån sak men tyvärr är jag, ibland, lite petig. Som tur är så fick jag en stämplad ”International Guarantee” med klockan, så en lördag förmiddag nyligen tog jag, via kontaktformuläret på hemsidan, kontakt med Glycine för att efterhöra vilka alternativ som kunde erbjudas. Efter bara ett par timmar fick jag svar av VD på Glycine, Stephan Lack. Ett trevligt formulerat mail i vilket han rekommenderade mig att kontakta återförsäljaren. Självfallet skulle jag ha föredragit att lämna in klockan någonstans i Sverige, men på direkt fråga så svarade Hr. Lack att jag också kunde skicka den direkt till Bienne. Idag har jag postat, så fortsättning lär följa.

Som klockknarkare kan jag inte bli annat än imponerad av att självaste VD svarar på kundmail en lördag förmiddag. Den serviceandan trodde jag bara fanns hos de allra minsta microtillverkarna så så här långt är det Heja Glycine!

Dela gärna med er med exempel på god service. Sånt blir man ju lite gladare av :D

En liten Glycineteaser :D
DSC_0948.jpg
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Rolig historia!

Glycine som dinka är ju väldigt trevlig, dock aldrig något som riktigt har tilltalat mig men jag måste ju även ge kudos till det bemötandet och servicen du fick!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Härligt!

Min erfarenhet av Glycine är liknande. De är alltid väldigt tillmötesgående, trevliga och serviceminded. Tyvärr lever deras svenska generalagent Tidena Watch upp till samma servicenivå...tyvärr. Av Tidena har jag betydligt sämre erfarenhet av hur man INTE skall behandla en kund...

Lyfter på hatten för Glycine head office!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Hatten av till Glycine, vilken solskenshistoria!
Fick chans att klämma på Papikjolos ex (klocka alltså) under GTGn, gedigen, och faktiskt jävligt snygg klocka, som Rolex fast mer prisvärd om man vill vinkla det så.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Den där klockan alltså...

Min erfarenhet av den Combat Sub som jag ägde var dock att bezeln sitter stenhårt. Lite för hårt.
Inte för att man använde den så ofta, men det är en skön känsla att skruva till lite då och då.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: VD jobbar - Glycineföljetong

Igår kom ett rek, nio dagar efter det att jag postade Glycinen till Bienne har jag nu en helt ny klocka i min ägo. Papper stämplade av fabriken och två års garanti från den 21 december i år. Om man kan vara extremt nöjd med service, ja då är jag extremt nöjd med den service man visat prov på från Glycine.

Jag är otrolig sugen på att börja använda den, men ska istället lägga ut den till försäljning som helt ny och oanvänd. Annat hägrar :mrgreen: men jag kommer nog alltid att vara en Glycine fanboy :cool:
20121228_133011.jpg
 

BME

Cartier
Re: VD jobbar - Glycineföljetong

Pappikjolo skrev:
Igår kom ett rek, nio dagar efter det att jag postade Glycinen till Bienne har jag nu en helt ny klocka i min ägo. Papper stämplade av fabriken och två års garanti från den 21 december i år. Om man kan vara extremt nöjd med service, ja då är jag extremt nöjd med den service man visat prov på från Glycine.

Jag är otrolig sugen på att börja använda den, men ska istället lägga ut den till försäljning som helt ny och oanvänd. Annat hägrar :mrgreen: men jag kommer nog alltid att vara en Glycine fanboy :cool:

Pappi, jag fick äran att klämma på din ja förra Glycine blir det nu :D på g2g:n och gillade den skarpt!
Så om du tänkte dig att flippa den anmäler jag mitt intresse!
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
@BME Jag kommer att lägga ut klockan till försäljning, förhoppningsvis i morgon (om jag inte är våldsamt bakis). Jag behöver bl.a. ta lite bilder och fundera kring ett vettigt pris.
 

BME

Cartier
Pappikjolo skrev:
@BME Jag kommer att lägga ut klockan till försäljning, förhoppningsvis i morgon (om jag inte är våldsamt bakis). Jag behöver bl.a. ta lite bilder och fundera kring ett vettigt pris.

@Pappokjolo Våldsamt bakis kan vara jobbigt ibland :lol: hoppas du slipper!
Får försöka spana in K&S när jag får möjlighet under morgondagen om du nu har lyckats fundera fram ett vettigt pris :mrgreen:
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
BME skrev:
Pappikjolo skrev:
@BME Jag kommer att lägga ut klockan till försäljning, förhoppningsvis i morgon (om jag inte är våldsamt bakis). Jag behöver bl.a. ta lite bilder och fundera kring ett vettigt pris.

@Pappokjolo Våldsamt bakis kan vara jobbigt ibland :lol: hoppas du slipper!
Får försöka spana in K&S när jag får möjlighet under morgondagen om du nu har lyckats fundera fram ett vettigt pris :mrgreen:

Det blev en tung dag så jag gjorde ett både sent och halvdassigt bakisjobb med annonsen - men nu är den ute :)
 
Topp