• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Veckan är räddad! Avsnitt 2 - Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851

Riktigt bra initiativ, avsnitten gjorde en tågresa från Skåne till Sthlm mycket roligare! Tycker att nivån hade en bra blandning från grundläggande till det lilla extra! Finns dock utrymme för lite bättre struktur men det kommer ni växa in i mer och mer för varje avsnitt ni gör! Ser verkligen fram emot det tredje avsnittet.

Sen antar jag att det kommer komma ett helt avsnitt om den coolaste klockan någonsin, jag pratar såklart om Omegas klassiska månklocka! Underförstått att ni släpper det avsnittet på en tisdag :cigar:

Speedy out! ;)
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Spenderat ett par timmar med att ligga i solen och lyssna genom del 1 & 2. Gillar upplägget. Känns inte stelt, lite humor och tycker ni kompletterar varandra bra Denke och Viggo. Olikheterna i rösterna gör att det är lätt att hålla koll på vem som pratar också. Plus på att ta in gästspelare emellanåt, som urmakaren, men även lekmän med klockintresse och /eller schyssta samlingar, som jag förstod ni kommer göra framöver. Var några ämnen som avhandlades rätt snabbt där jag hade velat ha lite mera uttömmande svar, fast å andra sidan fylls poddtiden ut väl och det är schysst antal och spread på avhandlade ämnen. Bra jobbat! Ser fram emot kommande avsnitt och hoppas få höra mera om Grand Seiko! :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Sen på bollen men har precis lyssnat färdigt - ännu bättre avsnitt den här gången. Segmentet med "bästa klockan för..." var f*n briljant :D Men @Denke - att först sätta GMT:n på topp tre och sedan ta bort den är bara ondskefullt ;)
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Drömde natten tills idag att ni släppte tredje avsnittet och att klockan var alldeles för mycket för att orka lyssna på det. Fick panik men kunde till sist somna i drömmen.

Imorse var jag överlycklig när jag gick till jobbet och visste att jag hade ett avsnitt att lyssna på :D tyvärr så visade det sig att det bara var en riktig mardröm. Kan ha varit bland de värsta jag varit med om...:shifty:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tog mig tid att lyssna igenom avsnitt ett nu under en eftermiddag när jag äntligen fick lite egentid på kontoret:

RIKTIGT, RIKTIGT kul att ni tar er tid för detta!

Cred och tack till alla inblandade! Hagwe!
 
Topp