• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Veckan börjar ju rätt ok iallafall... Paketöppning

n011an

Omega
Hittade en avi på köksbordet idag efter jobbet, lika så bäst att hämta ut det snarast så det inte går i retur, kan ju vara nått kul....

Ser ut att komma ifrån Canada... :cool:

tqhX3oL.jpg


Vi får väl sätta Moran i att...

FIIVJqW.jpg


Frigolit, bra tecken...och en massa månar?? o_O

LlDg8hI.jpg


VA!!! INGEN GRÖN LÅDA??? jaja...får väl gå ändå :D

aEI7ASJ.jpg


Vi öppnar o kollar...:watching:

quYVvyM.jpg


Hmm..

6c61tqe.jpg


Jaja, verkar ju lämna garanti i alla fall ;)

UCIJz1S.jpg


Här var ju trotts allt NÅTT GRÖNT...

RZHdWMe.jpg


90WAEn2.jpg


iKCqsb9.jpg


O här sitter veven som drar igång allt :)

YPtRHje.jpg

frtJvSe.jpg


HEY!! kolla grabbar! det är ju en sån där... ni vet Brons, bronze...Ähh!...champagnefärgad Metall att hänga på armen :woot:

fuFvRNL.jpg


Det här måste provas :hungry:

q2vRcgD.jpg


Jupp! passar bra, och maskineriet startade oxo.

MwbFjz3.jpg


...nu blir det till att vänta på att patinan skall infinna sig på den, fram tills dess får ni ha tack för titten och ursäktar Mig för dom darriga frihandsbilderna.. men det var allt mitt tålamod mäktade med. :)

Hilsen n011an
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nice! Måste ju vara en av de första. Halios har några riktigt snygga modeller och denna nya modell ser helt klart ut att vara en fullträff.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var tvungen att kolla upp vad de använder för legering. "aluminium-nickel bronze" står det på hemsidan. Udda (men cool) färg jämfört med de andra bronsarna jag sett.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tänkte först svara på tråden genom att säga att förra veckan endast kan överträffas genom öppningstråd som allra minst innehåller en Patek... som tillsammans med framför allt Rolex blev vardagsmat förra veckan.

Men jag tror att jag låter bli att svara så, för vad jag ser på bilderna är något som ser ut att bjuda ganska mycket skoj för pengarna. Och det tror jag i grund och botten är väldigt viktigt för hobbyn; att man ska kunna ha skoj! Och i det här fallet så är det ju dessutom ett spännande materialval!

Grattis!

A
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
tackar! det är en fiske/friluftskamrat, gjord på ett Mora3000 blad, tillverkad av en arbetskompis, hemma i hans "snickarbod" ;)


Väldigt fint hantverk, det kanske är OT, skulle du kunna lägga in en närbild på den?
Vad är handtaget gjort av? Ser ut som någon form av ädelträ kombinerat med horn?
 

n011an

Omega
Väldigt fint hantverk, det kanske är OT, skulle du kunna lägga in en närbild på den?
Vad är handtaget gjort av? Ser ut som någon form av ädelträ kombinerat med horn?

Kniven får salomonsson själv berätta om tycker jag ;)
Kan bara säga att jag är väldigt nöjd med den och sitter aldrig i båt eller buske utan den. :D
följ länken till svenskkniv och forumet där... Anv.namn: knivar , Lösen: tillforum
http://www.svenskkniv.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=3267

Hilsen n011an
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Kniven får salomonsson själv berätta om tycker jag ;)
Kan bara säga att jag är väldigt nöjd med den och sitter aldrig i båt eller buske utan den. :D
följ länken till svenskkniv och forumet där... Anv.namn: knivar , Lösen: tillforum
http://www.svenskkniv.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=3267

Hilsen n011an


Imponerande! Valnöt och buffelhorn! Jag har alltid gillat bladet på Mora2000 men inte handtaget, det här var en perfekt kombination.

Om jag får chansen att ha en paketöppning ska jag visa vad jag använder för kniv ;)
//Zacke
 
Topp