• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Velande ang klockköp, Hublot BB vs äldre Daytona

MW1

Breitling
Hej,

Velar fortfarande på vilken klocka det ska bli. Har tänkt lägga budgeten runt 130 000kr på klocka. Och jag är fast vid att det ska vara guld. Har tänkt att ha klockan i 2-4 år sen byte.
Min handled har omkretsen 20cm om det spelar någon roll.

Hade tidigare en Submariner i tankarna men nu lutar det mer åt Daytona.

Hublot Big Bang Rosé guld jag kollar på är från 2008 i kanon skick.
Daytonan är från 1987 i väldigt fint skick, nypolerad och ingen stretch i länk.

Hublot kan jag nu få för 115 000kr och Daytonan för 117 000kr.

Gillar båda väldigt mycket på olika sätt.

För mig känns Daytonan lite gammal medans Hublot klockan är fortfarande rätt ny.
Om Daytonan var från 2005+ så hade jag valt den direkt om det var samma pris.

Vad har ni för argument till att jag skulle ta Daytonan före Hublot? Fördelar/Nackdelar?

Tack på förhand!

Föresten, superbra forum detta! Klockrent!

Bilder på just dessa klockor:
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2014-08-14 kl. 00.01.18.png
    Skärmavbild 2014-08-14 kl. 00.01.18.png
    80.4 KB · Visningar: 362
  • Skärmavbild 2014-08-14 kl. 00.05.47.png
    Skärmavbild 2014-08-14 kl. 00.05.47.png
    90.7 KB · Visningar: 338

Joseph

Cartier
Är du provat eller sett uren i fråga IRL? Hur som helst så bör du ha i tanke att Hublot BB tappar värde snabbare än en Daytona
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Fet handled .. Jag är ingen liten pojke o ligger på 19.5...
Röstar på Rolex... Men ett alt. är kanske en fet panna?
 

Owaysis

Cartier
Med risk för att låta lite dryg så förstår jag inte ens hur du kan tveka över det här. Det är ju helt självklart att du ska köpa Daytonan.
 

UNO

Panerai
Mjaa, en nackdel för Rollen är länken . . .
Gamla typen av länk stretchas/åldras och värst när det är guld.
En n y länk kostar ju rejält.

Testa båda och fråga dig vilken som berör dig, som gör dig glad.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Daytonan är klart roligare, om caset är bra....men inte katten är den från 87?
 

Chattras

Cartier
Jag hade utan att tveka valt Daytonan, av flera anledningar. Dels tycker jag att den är galet mycket snyggare. Du säger även att du tänker byta om 2-4år, varför du redan bestämmt dig för detta förstår jag inte. Men, om så är fallet så kommer det ekonomiska tappet vara avsevärt mindre på Daytonan samtidigt som köparna kommer vara många fler.

Nu vet jag inte hur många andra klockor du har men om detta kommer att vara din enda klocka så är Daytonan väldigt mycket mera användbar. Tänk dig den Hubben till kostym. Kommer se sjukt ut. Den känns för mig som en klocka man köper när man redan har ett gäng andra.
 
Stor fet guldrolex tycker jag ser ju ganska smaklöst ut samtidigt är ju inte Hublot den mest diskreta klockan heller. Men på grund av "tråkigheten" med Rolex så röstar jag på Hublot!

Vore kul med något annat på folk när det ska guldas än samma gamla Rolex, men som sagt värdet är ju högst troligt mer bestående i en Daytona. Så det handlar nog mest om hur mycke pengar man anser sig kunna förlora samt om det är en keeper då spelar det ju ingen roll.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Håller med de flesta här; Daytonan!

Skulle tro att andrahandsvärdet hålls mycket bättre på Daytonan oxå. Och eftersom du faktiskt planerar att sälja den vidare inom en överskådlig framtid så borde ju det vara av intresse med.

Oavsett vilken av dessa du väljer så är det en rejäl "Håll käften!"-klocka som måste bäras med stil!
Hublot-stilen känner jag är lite tveksam, dock. (fast jag har ju ingen aning om vad du vill signalera & i vilka kretsar du rör dig iofs...)

Men, som oxå flera har sagt; försök att prova bägge på handleden & gör därefter ditt val - det ska ju kännas RÄTT för DIG, ingen annan...

Lycka till, det är ju ändå ett ganska angenämt "bekymmer" du ställs inför... :D
 

cab

Audemars
2-Faktor
Vi är ju Rolexmaffian här inne, så att fråga KS om du ska ha en Hublot eller Rolex... :)

Daytonan är ju såklart ett mer säkert köp om du tänkt sälja sen. Testa båda och välj sen. Hade jag valt hubbe så hade jag gått på en Evolution. Är inget jättefan av den gamla Big Bangen.

301.PM.1780.RX.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Personligen - Daytona helt klart eftersom jag tycker den slår Hublot på alla punkter!
Dessutom har du i alla fall en chans att få tillbaka dina pengar i andrahand om du väljer att sälja, då jag tror Daytonan håller värde bättre, och appellerar till en betydligt större kundkrets.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Håller också på Daytonan. Eftersom du ska sälja om 2-4 år säkrar du som många säger pengarna bättre med en Rolle.
 
Topp