• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Velande ang klockköp, Hublot BB vs äldre Daytona

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Av dom två så skulle jag satsat på Daytonan, men med den budgeten du har 130k, så finns det mer än bara Daytonan. Du säger att du har haft en submariner det är coolt. Men varför inte testa en GMT guldare eller Day-Date det är par riktiga bubblare. Synd att Day-Date 2:an är flera tusenlappar dyrare, annars hade den varit maxad på dig :cigar::cool::D
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Daytona håller värdet bättre. Sedan här det väl helt upp till min personliga smak. Däremot är inte jag så förtjust i helguld daytona med guldlänk, skulle jag köra guld klocka med guldlänk så skulle jag föredra en GMT eller en Sub.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hade jag haft lika stora handleder som du hade jag utan tvekan valt en Daytona. Den har minst värdeminskning och är mer användbar i termer av byte av t.ex armband osv.
Hublot är också speciell och har en viss charm i att den är så unik i sina former. Den sticker ut lite mer.
 
Utan tvekan Daytona.

1. Rolex > Hublot i min värld
2. Daytonan är generellt extremt snygg.
3. Hublot tappar extremt i värde medans Daytonan kommer att hålla sig stabil om du mot förmodan vill byta längre fram.

Men samtidigt är det personligt. Om du tycker Hubloten är snyggare och har pengarna så shoot.

För 130 hade jag köpt en Patek alla dagar i veckan dock..
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Gillar att man sticker ut, men är inget fan av H. De klockorna lämnar mig helt kall, så jag hade gått på R.
 

Tunan

Omega
Har inte an aning om vilka kretsar du rör dig i men som någon tidigare var inne på ,om man inte vill bli associerad med Sebbe Staxx eller liknande så går ju hubloten bort direkt. Så jag får säga daytona.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Hade i ärlighetens namn inte velat äga någon utav dem. Men om vi leker med tanken att jag tvingades välja så hade jag liksom alla andra valt Rolex pga alla de ovan angivna argumenten! Framför allt pga värdeminskningen som lär stå sig bättre när du redan planerat att sälja någon gång framöver!
 
Topp