• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vem äger en rolex?

Wristwatch

Breitling
Vilket läge att hamna på första sidan av längsta tråden någonsin, kan man ju inte missa!
Deepsea Sea-dweller D-Blue, förutom möjligtvis flickvännen är det för tillfället min käraste "ägodel". Vet inte om hon är så glad över att kallas för ägodel men hon hänger iallafall inte här!
2015-09-17 17.44.49.jpg
Galet snygg, hade den äldre versionen av deepsea och var grymt nöjd. Dock fick jag bra betalt för den :). Funderar på att köpa denna nya. Hur blå upplever man att tavlan är?
 

Schildfat

Cartier
För att göra tråden lite mer intressant; Ni som äger Rolex, vad har ni för "befattning" samt i vilket åldersspann befinner sig de flesta? Har själv haft en 16610 som jag tyvärr sålde då jag kände mig lite osäker då jag är studerande och i det yngre 20 snåret. Vill gärna köpa en igen.. Vad tycker ni? Bör jag vänta eller ska jag skita i vad andra tycker? :rolleyes:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
För att göra tråden lite mer intressant; Ni som äger Rolex, vad har ni för "befattning" samt i vilket åldersspann befinner sig de flesta? Har själv haft en 16610 som jag tyvärr sålde då jag kände mig lite osäker då jag är studerande och i det yngre 20 snåret. Vill gärna köpa en igen.. Vad tycker ni? Bör jag vänta eller ska jag skita i vad andra tycker? :rolleyes:
Kör det du vill köra
 

joca

Patek
2-Faktor
För att göra tråden lite mer intressant; Ni som äger Rolex, vad har ni för "befattning" samt i vilket åldersspann befinner sig de flesta? Har själv haft en 16610 som jag tyvärr sålde då jag kände mig lite osäker då jag är studerande och i det yngre 20 snåret. Vill gärna köpa en igen.. Vad tycker ni? Bör jag vänta eller ska jag skita i vad andra tycker? :rolleyes:
Som med allt annat bör du skita i vad andra tycker/vad du tror de tycker.
 

Jonte73

Audemars
För att göra tråden lite mer intressant; Ni som äger Rolex, vad har ni för "befattning" samt i vilket åldersspann befinner sig de flesta? Har själv haft en 16610 som jag tyvärr sålde då jag kände mig lite osäker då jag är studerande och i det yngre 20 snåret. Vill gärna köpa en igen.. Vad tycker ni? Bör jag vänta eller ska jag skita i vad andra tycker? :rolleyes:
Befattning ?
Menar du att man bör eller måste inneha en särskild befattning för att komma undan med en Rolex på armen ?
 

Schildfat

Cartier
Befattning ?
Menar du att man bör eller måste inneha en särskild befattning för att komma undan med en Rolex på armen ?
Inte alls, däremot är det många som antyder på att det kan vara "stötande" ifall jag som student exempelvis skulle ha en på armen. Därför är det väl lite intressant att veta vad klockkunniga KSare tycker om det :)
 

Schildfat

Cartier
Ah, i see. Jag tycker alltid det är bättre att spara lite extra, och vänta lite längre för att få det man verkligen vill. Istället för att köpa något som man bara vill ha litegrann, hehe!
Förstår hur du menar! :) Jag har haft en hel del olika klockor, gillar att testa mig fram och se vad man gillar! Har tyvärr ingen AD i närheten där jag bor så blir oftast att jag köper klockan för att känna på den..
 

Aelgen

Omega
Galet snygg, hade den äldre versionen av deepsea och var grymt nöjd. Dock fick jag bra betalt för den :). Funderar på att köpa denna nya. Hur blå upplever man att tavlan är?
Tack!
Det beror helt på ljuset. I "vanligt" ljust inomhus så får man titta ordentligt för att se nyansskillnaden, men utomhus eller om man lyser rakt på den så är den tydligt mörkblå och väl synlig. Jag upplever aldrig att den blir "skrikig" i färgen, utan snyggt diskret.
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Galet snygg, hade den äldre versionen av deepsea och var grymt nöjd. Dock fick jag bra betalt för den :). Funderar på att köpa denna nya. Hur blå upplever man att tavlan är?
Bara att ställa sig i kö;)
Tack!
Det beror helt på ljuset. I "vanligt" ljust inomhus så får man titta ordentligt för att se nyansskillnaden, men utomhus eller om man lyser rakt på den så är den tydligt mörkblå och väl synlig. Jag upplever aldrig att den blir "skrikig" i färgen, utan snyggt diskret.
Upplever precis lika. T.o.m den gröna texten "Deepsea" växer när man vet anledningen till den.
 

Weberg

Audemars
"Vänligen ange befattning, ålder, gatuadress och lägg gärna upp en porträttbild på dig med din RÅÅLEX". Är det inte bättre att döpa om tråden till "Inspiration för potentiella rånare"?
:D
 
Topp