• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vem åker till Basel 2013?

Portofino

Panerai
Jag tänkte höra om någon/hur många här som åker till Basel i år? Planeras ngn GTG? Alltid trevligt att träffa likasinnade och nörda lite över en schnitzel und ein bier. :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag. Men jag har liksom tjänsteårende, presskort och sånt - annars hade jag aldrig ens övervägt det...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
jag gissar att utan credentials är det rätt ointressant, som att fönstershoppa ungefär (minus servicen)... + massor av folk och Schweiziska peak load priser på allt runtikring... :D

däremot undrar jag om nån har varit på/skulle vilja göra en pilgrimsresa till klockmässan i München??? brett utbud med bra skit och resonabla priser vad jag förstår? cheap flights agogo!

...kanske kan tjäna som inspiration för att få lite ordnung på stockholm... (ni vet, fiskevästar, 1000 likadana 50-tals-Omega + ryssar och rolex "originalfejk" känns ju lätt lite old efter några vändor...) :lol:
 

Singular

Rolex
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
jag gissar att utan credentials är det rätt ointressant, som att fönstershoppa ungefär (minus servicen)... + massor av folk och Schweiziska peak load priser på allt runtikring... :D

Precis - det är inte kul alls. Dessutom är ju policyn att ju intressantare prylar och företag, desto jävligare och noggrannare kontroll. Jag minns mitt första år på Basel, när jag i en varm kostym (det var början av mars, jag räknade inte med att det skulle vara 30ish grader på mässan...) fick den förnedrande skyltfönsterturen hos Rolex (jag fick alltså inte ens komma in...) av en nästan omärkbart hånleende dam med diskreta men svindyra smycken. Uppenbarligen var det nån märklig introduktionsritual/maktdemonstration som jag klarade av, då jag sedan dess varit välkommen in i det allra heligaste (alltså Fort Rolex, komplett med egen vallgrav).
 

Gavve

Greven
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
jag gissar att utan credentials är det rätt ointressant, som att fönstershoppa ungefär (minus servicen)... + massor av folk och Schweiziska peak load priser på allt runtikring... :D

däremot undrar jag om nån har varit på/skulle vilja göra en pilgrimsresa till klockmässan i München??? brett utbud med bra skit och resonabla priser vad jag förstår? cheap flights agogo!

...kanske kan tjäna som inspiration för att få lite ordnung på stockholm... (ni vet, fiskevästar, 1000 likadana 50-tals-Omega + ryssar och rolex "originalfejk" känns ju lätt lite old efter några vändor...) :lol:

När är den i Munchen, 27 April?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
jag gissar att utan credentials är det rätt ointressant, som att fönstershoppa ungefär (minus servicen)... + massor av folk och Schweiziska peak load priser på allt runtikring... :D

däremot undrar jag om nån har varit på/skulle vilja göra en pilgrimsresa till klockmässan i München??? brett utbud med bra skit och resonabla priser vad jag förstår? cheap flights agogo!

...kanske kan tjäna som inspiration för att få lite ordnung på stockholm... (ni vet, fiskevästar, 1000 likadana 50-tals-Omega + ryssar och rolex "originalfejk" känns ju lätt lite old efter några vändor...) :lol:

Låter kul!
 

DrDre

Patek
Portofino skrev:
Singular skrev:
Jag. Men jag har liksom tjänsteårende, presskort och sånt - annars hade jag aldrig ens övervägt det...

Som pressis, har du hört om några intressanta nyheter än? Eller inget har börjat läcka än?


Timezone brukar visa en del nyheter. Det funkar inte att länka men om du går till timezone.com och sedan under fliken News&Features så finns det Industry news med en hel del Pre-Basel 2013.
 

Ministern

Founder
2-Faktor

Gavve

Greven
2-Faktor

Ministern

Founder
2-Faktor

Fryken

Kamrern
2-Faktor

Singular

Rolex
2-Faktor
I Basel, ja - kolla Zürich, Mulhouse, tyska sidan (alt kolla om något av vandrarhemmen har plats).
 

Charles_

Rolex
Målarn skrev:
Charles_ skrev:
Singular skrev:
Charles_ skrev:
Singular skrev:
I Basel, ja - kolla Zürich, Mulhouse, tyska sidan (alt kolla om något av vandrarhemmen har plats).
Där hittate jag plats :)

Det är en lång, lång taxiresa dit från Basel...
Jag väljer andra färdmedel ;)

Charles kommer ju att glida till Basel med en RR Phantom :D
Om det vore så väl! :lol:
 

Dubbes

Cartier
Om ni ska bo i Zürich, så undvik Zick Zack Rock-hotell. Ryktet på stan säger att det är kanske sämsta hotellet i historien.
Lockande billigt men man betalar med sin själ och lust att leva.
 
Topp