• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vem blästrar i växjö/smålandstrakten?

Hartig

Breitling
Letat med ljus och lykta efter någon som kan tänkas glasblästra boetter i Växjö eller smålandstrakten... Men sitter nu fast!

När jag fått kontakt med folk har jag fått två svar. De större företagen vill inte göra småsaker och de små verkstäderna/lackeringsfirmorna osv ser ut som frågetecken över tanken att blästra en boett och vill därför inte göra det.

Är det någon som har tips på vad jag ska göra?

Skicka utomlands för 1000kr+ är inte aktuellt, särskilt eftersom jobbet högst tar 15-20 minuter.
 

Turbotom

Omega
1000 spänn!?
Tror du måste känna nån som känner nån... Jag förstår att många ser ut som frågetecken, rädslan att förstöra Boetten är nog för stor! Jag skulle nog nämna att jag vill ha en liten rostfri pryl glasblästrad så blir det säkert enklare! [emoji106]
 

Biffbert

Cartier
Letat med ljus och lykta efter någon som kan tänkas glasblästra boetter i Växjö eller smålandstrakten... Men sitter nu fast!

När jag fått kontakt med folk har jag fått två svar. De större företagen vill inte göra småsaker och de små verkstäderna/lackeringsfirmorna osv ser ut som frågetecken över tanken att blästra en boett och vill därför inte göra det.

Är det någon som har tips på vad jag ska göra?

Skicka utomlands för 1000kr+ är inte aktuellt, särskilt eftersom jobbet högst tar 15-20 minuter.
Har också letat som en dåre efter lite ordentliga klockmöjligheter i denna mögliga stad så hojta om du hör nåt! Enda jag kan tänka mig isåfall är nog SoHo, men det kan tänkas att de bara skickar vidare om du har en Tag...
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Du kan försöka med Kosta, Orrefors (om maskinerna inte är nerpackade:() Nybro glasbruk! Med andra ord, hör med ett glasbruk. Det finns ju rätt många i Glasriket att välja bland;).
 

rogart-63

Patek
En tandtekniker som sagt innan . Dom brukar ha små blästrar liknande pennor . Lätt att styra .Du borde lätt kunna hitta nån i smålandstrakten ,Växjö. Lite pengar till glaspärlor för besväret så borde det funka . Kanske t.o.m kan göra det själv .
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Finns det inte enklare bläster att köpa för hemmabruk?
Har en som jag har i garaget, men den ska man nog inte köra boetter med. :)
 

M74

Omega
Jag har en glasbläster som skulle tänkas funka, finns dock i Stockholm. Har dock aldrig blästrat en klockboett
 
Senast ändrad:
Topp