Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vem blästrar i växjö/smålandstrakten?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Hartig, 19 mars 2015.

1. Hartig
    Trådstartare

Hartig Torpare

Letat med ljus och lykta efter någon som kan tänkas glasblästra boetter i Växjö eller smålandstrakten... Men sitter nu fast!

När jag fått kontakt med folk har jag fått två svar. De större företagen vill inte göra småsaker och de små verkstäderna/lackeringsfirmorna osv ser ut som frågetecken över tanken att blästra en boett och vill därför inte göra det.

Är det någon som har tips på vad jag ska göra?

Skicka utomlands för 1000kr+ är inte aktuellt, särskilt eftersom jobbet högst tar 15-20 minuter.

2. Turbotom

Turbotom Bonde

1000 spänn!?
    Tror du måste känna nån som känner nån... Jag förstår att många ser ut som frågetecken, rädslan att förstöra Boetten är nog för stor! Jag skulle nog nämna att jag vill ha en liten rostfri pryl glasblästrad så blir det säkert enklare! [emoji106]

Doncorleone, jabla och eriksson850 gillar detta.
  3. Biffbert

Biffbert Friends of KS

Har också letat som en dåre efter lite ordentliga klockmöjligheter i denna mögliga stad så hojta om du hör nåt! Enda jag kan tänka mig isåfall är nog SoHo, men det kan tänkas att de bara skickar vidare om du har en Tag...

4. Moviken

Moviken Bonde

Hör med en tandtekniker - En tandtekniker er van med små objekt, lite forskjellig hva dom blästrar med.

vonbahr, jabla och rogart-63 gillar detta.
  5. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Du kan försöka med Kosta, Orrefors (om maskinerna inte är nerpackade:() Nybro glasbruk! Med andra ord, hör med ett glasbruk. Det finns ju rätt många i Glasriket att välja bland;).

6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    En tandtekniker som sagt innan . Dom brukar ha små blästrar liknande pennor . Lätt att styra .Du borde lätt kunna hitta nån i smålandstrakten ,Växjö. Lite pengar till glaspärlor för besväret så borde det funka . Kanske t.o.m kan göra det själv .

7. Quaker

Quaker Friends of KS

Hur har det gått ?

8. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Finns det inte enklare bläster att köpa för hemmabruk?
    Har en som jag har i garaget, men den ska man nog inte köra boetter med. :)

9. Quaker

Quaker Friends of KS

Sodabläster kanske funkar ?

10. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Killarna Svanberg & Werner i Kungsbacka har blåste som dom blästring på klockdelar, dom kan säkert hjälpa dig.
    www.urmakerigoteborg.com
    Läs i deras blogg där dom visa kort på sin nya bläster.

Spencer gillar detta.
  11. M74

M74 Bonde

Jag har en glasbläster som skulle tänkas funka, finns dock i Stockholm. Har dock aldrig blästrat en klockboett

Senast ändrad: 13 september 2015