• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vem e steeeekigast nurå? Liten pktöppning...

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag och familjen har hyrt ett hus i sommar. Det är beläget i södra Frankrike, i Languedoc, närmare bestämt i byn Ille sur Tet. På resan kommer vi öven besöka Barcelona och Paris. Mot bakgrund av det har jag funderat på vilken klocka i samlingen som gör sig bäst på en sådan semester. Samlingen bestod av vit Milgauss, Superocean chrono, Skydiver och JLC reserve de marche. Den sistnämnda går bort men av övriga? Oklart.
Jag vaknade i söndags morse och var helnöjd med min lilla samling och när jag gick och la mig var tre sålda inklusive en Suunto som aldrig användes. Så kan det gå.
Vad kom istället kan man undra, för det går ju inte att sitta på degen?
På söndagkvällen mailade jag på en klocka jag spanat på länge, fick snabbt svar med en mycket generös offert så på måndagmorgonen förde jag över stålar och i dag dök den upp...
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Länken var på tok för lång så snabbt in i bilen och vips så var jag i Sumpan. Tack @ERIKSON URHANDEL för länkfix, pratstund, klockprovning och kaffe. Optimal service som vanligt!
Jag har varit sugen på en Cartier sen 80-talet när mina föräldrar hade matchande husvagnstanks men först nu har jag tagit klivet. Bättre sent än aldrig!

Ref: w7100057 med inhouseverket 1904-ps mc. Måtten är 42 mm och endast 11 mm hög. Vattentät till 300 m och iso-certad för dykning såklart. Bezeln är i adlc och kronan har den traditionella safiren. Länken är otroligt bekväm med stora och rundade bitar samt butterflyspänne vilket tillsammans med de ganska korta och vinklade hornen gör att klockan sitter centrerat på handleden. Tavlan har jag inte hunnit detaljstudera men naturligtvis innehåller siffran 10 (X) cartier i mikrotext. Under siffrorna är tavlan guillocherad, mycket vackert. Lumebild kommer senare, det har ju varit solsken nu på eftermiddagen.
Kort sagt, en fantastisk klocka enligt mig och som kommer göra sig bra på såväl strand som i stad. Steak on y'all!
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Med tanke på att jag ogillar romerska nuffror så måste jag säga att jag gillar den skarpt, stort grattis!!
Vad är det för verk i den, gillar att det är sub sec.
 
Topp