• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vem hugger drömjobbet?

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
image.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Fan vad nice, skulle inte tacka nej till vanlig säljare i butiken bara. Klocksnacka och kränga lite, soft.
Uret sökte tidigare lageransvariga.
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker det är kul med dinkor, och är rätt vass på kinesiska (enligt mina utländska kompisar), men det krävs ett flak bira först genom strupen... Tror tyvärr att det kommer fallera där... ;)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ja, inte blir det jag i alla fall.
Faller på Kinesiskan...och butikssäljare igen..."been there, done that"...så tror inte det. Visst tycker jag om att prata klockor...men, men...
 

Knight

Cartier
Blir nog lagom underhållande i längden med alla nissar som ska in och prova den och den modellen några gånger i månaden, men som i slutändan beställer på nätet eller handlar begagnat ;)

Jag fördömmer absolut inte, bara konstaterar!

/En som tidigare i livet arbetade inom detaljhandeln
 
  • Like
Reactions: ssl

Erik1

Patek
2-Faktor
Blir nog lagom underhållande i längden med alla nissar som ska in och prova den och den modellen några gånger i månaden, men som i slutändan beställer på nätet eller handlar begagnat ;)

Jag fördömmer absolut inte, bara konstaterar!

/En som tidigare i livet arbetade inom detaljhandeln
Varför ska man handla på goodwill om man får en betydligt bättre deal någon annanstans? ;) Butikerna som sackat efter utvecklingen.. Tex Elgiganten som erbjuder upphämtning i butik men dyrare priser på plats så man måste beställa med luren..

Däremot är det enligt mig värt att köpa just klockor i butik för den extra servicen!
 

Knight

Cartier
Varför ska man handla på goodwill om man får en betydligt bättre deal någon annanstans? ;) Butikerna som sackat efter utvecklingen.. Tex Elgiganten som erbjuder upphämtning i butik men dyrare priser på plats så man måste beställa med luren..

Däremot är det enligt mig värt att köpa just klockor i butik för den extra servicen!

Fördömmer som sagt inte, folk får göra som de vill så länge de håller sig inom lagens gränser, men det är ganska tråkigt när man surrar med samma människor gång på gång och ger utmärkt service utan att de någonsin handlar.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Tror verkligen det krävs rätt person för jobbet. Jag hade aldrig orkat med att stå där och vara trevlig mot alla.

Vad får dig att tro det? Jag tror tvärtom att det fordras fel person för jobbet.

Skämt å sido så finns det nog många här på KS som skulle passa bra, men lejonparten faller väl bort på kinesiskan antar jag.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vad får dig att tro det? Jag tror tvärtom att det fordras fel person för jobbet.

Skämt å sido så finns det nog många här på KS som skulle passa bra, men lejonparten faller väl bort på kinesiskan antar jag.

Jag tror tyvärr inte merparten vill stå och kränga klockor trots att de har ett genuint klockintresse.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Varför krävs kinesiska? Är det bara med tanke på turister eller har det med leverantörer eller liknande att göra?
 

Alpha

Omega
Efter att ha varit runt o iakttagit klientelet på de finare gallerierna i Paris och Dubai så skulle jag påstå att de butiker som handlar med exklusiva varor och tjänster måste nu och än mer i framtiden se till att ha kinesisktalande personal. Gissar på att utvecklingen kommer vidgas till att innefatta även rysktalande då de två är i min mening "the big spenders" internationellt sett.
 

Knight

Cartier
Jag har fått lära mig av en person inom industrin att det är god sed i den kinesiska kulturen att köpa med sig presenter hem. Klockor står högt i kurs när dessa presenter ska inhandlas.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Står ju inte att man behöver kunna kinesiska i tal o skrift. bara engelska ;)
 
Topp