• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vem slår till på denna?

ZQT

The Banker
2-Faktor
Varför har dom alltid det där krafset på bandhornen och luggarna... Synd... Annars vore den riktigt fet...

Skärmavbild 2015-01-31 kl. 09.21.13.png
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Ha, jävlar vad festligt! På ett riktigt schysst svart alligarband eller till och med ett gummiband hade jag inte bangat (om allt annat redan fanns i klockrådan). Win!
 

fredrikb

Cartier
Jag fattar inte hur en sån där blir till. Att komma på den dumma idén är väl en sak, men att sedan också göra sig mödan att genomföra den? Vem gör det?

Trots alla pengarna måste det kännas så platt och billigt att gå runt med den, och det är väl därför den har vandrat vidare. Begreppet "nästanklocka" får en helt ny innebörd...
 

fredrikb

Cartier
Nu vet jag inte hur de har applicerat diamanterna, men om de inte pajat boetten helt känns det som att slaktvärdet borde vara högre än värdet på klockan intakt.

Kanske finns ett business case i att köpa den, återställa en GMTn till original och sedan sälja vidare diamanterna? För den som orkar...
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Ice ice baby!

Håller med angående stenar på boetten, isad bezel hade räckt och blivit mycket fetare:)
 

paradis

Audemars
"Jag fattar inte hur en sån där blir till. Att komma på den dumma idén är väl en sak, men att sedan också göra sig mödan att genomföra den? Vem gör det? "

Jag blev erbjuden att köpa en Day-Date i guld,( ca två år sen ) där tom. armbandet var överfull med stenar. Säljaren förklarade att klockan är äkta men dom stenar hade dom satt dit i Italien. Man borrar små håll placerar stenen ock knackar försiktigt dit den, ock så nästa.....Han ville ha 120.000 Såg senare någonstans att en likadan original klocka från Rolex Ad kostade ca.700.000 Jag köpte naturligtvis inte. Jag säger inte att den i tråden har kommit till på samma sätt.
 
Topp