Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Verkar som att det är dåligt med sportnördar på forumet.,

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Affe, 5 mars 2015.

?

Är du en Sportnörd?!

Poll closed 5 oktober 2015.
  1. Haha...sport suger Hästballe oavsett sport!

27,2%
  2. Klart jag är sportnörd, vad vore livet utan sport!

72,8%
  1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Själv så är jag sjukligt intresserad av det mesta som har med sport att göra, allt från gång, fäktning rytmisk gymnastik till fotboll, ishockey, bandy m.m.

Kan väl inte undgått någon att det börjar dra ihop sig i hockeyallsvenskan, är en finalserie på bäst av 5-matcher, där Västerås (VIK) spelar mot årets sensationslag Karlskrona. Igår spelades den första matchen, och med ca 3 min kvar så gjorde VIKs Dustin Johner 2-1 till VIK som även blev slutresultatet, vi kom undan med blotta förskräckelsen, trots att vi van skotten med 37-16, så är det fortfarande målen som räknas, men att ett lag är totalt överlägset men bara vinner med 2-1 är trots allt charmen med idrott.

Serien fortsätter på fredag, men då spelas matchen i Karlskrona, och VIK kommer att få det hett om öronen törs jag säga, Karlskrona kan ha seriens bästa målvakt i Dansken Patrick Galbraith. Jag tror personligen att det går till 5 matcher, men det gör inget ifall det även blir tre raka.

Sen börjar ju även slutspelet i SHL, hoppas att Örebro kan gå hela vägen, spelar faktiskt en rolig hockey, om inte ÖIK vinner så får gärna Brynäs eller Växjö ta skiten. Underbart att Leksand måste kvala för att hålla sig kvar i SHL, skulle ju vara Julafton om dom åkte ur, Fakk vad jag skulle njuta då, har blivit tråkad av idioierna på jobbet sen LIF gick upp i högsta divisionen. Att även AIK, får kvala för att hålla sig kvar i allsvenskan är ju bonus, MoaHahaha!

Sen har vi mitt andra lag VSK-bandy, dom slog ut Villa i 3 raka matcher i semifinalen i bäst av 5 matcher, och som dom gjorde det också. För vad kan man annars säga om en målskillnad på 20-3 på 3 matcher, kross skulle jag säga, och när gick villa mållös från en match, Hm, det har nog aldrig hänt, och jag tror att det aldrig kommer att hända igen, tro mig.

Dock så är det lite jämnare i den andra semifinalen mellan Sandviken VS Hammarby, man kan även kalla denna serie i bäst av 5 för B-semifinalen också om man vill vara lite elak :rolleyes:. Här står det 2-1 till Bajen efter det att Sandvikens AIK vunnit gårdagens match med 7-2.

Hm...känns som det kvittar vilka VSK får möta i finalen den 14 mars på Tele2 Arena! Jag sticker ut hakan redan nu, och säger att det redan är klart att dom har sitt 19-GULD som i en liten ask.

Sen måste jag bara nämna detta, detta läste jag idag på sportbladet, mycket tragisk och ledsam historia, men på något skruvat sätt, så är det fint på en och samma gång. Men Lorenzo Schoonbert fick göra det han älskade mest här på jorden, och det var att supporta sin klubb Club Brugge i belgiska högsta ligan innan han skulle dö, att dom även vann gjorde ju inte saken sämre.

sista matchen.JPG sista matchen1.JPG

Se honom hyllas här.

Länken till Mirror.
    http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/lorenzo-schoonbaert-belgium-bruges-euthanasia-5264164

par, Palenkovich, vikgul och 4 andra gillar detta.
  2. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hemskt med Lorenzo. Men stort att få avsluta på det viset!

3. Alarik

Alarik Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Hur kan man inte älska sport?!

Fotbollsfanatiker sedan barnsben. Öis, Newcastle och Fiorentina förgyller (nja) tillvaron.
    Hockey följer jag självklart också - Frölunda och Dallas blir det då.

Är även en sucker för MMA och golf.

4. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    VSK och Liverpool, räcker så!

5. andheg

andheg Friends of KS

Kollar på nhl tonight varje dag mella 0800-0900, fördel med en 55 tums på skrivbordet:)

Palenkovich gillar detta.
  6. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Gillar utöva inte se på andra

16610 gillar detta.
  7. christian-h

christian-h Biskop

Hejar fram BIK! Sudden image.jpg

8. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Finns bara ett AIK. Resten är påhitt.

Tips är cupderby i helgen där man får se Gnaget krossa Bajen/Leksand.

9. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    SS Lazio.

Edit: Jag har varit i Rom 10talet gånger bara för att se fotboll och stått i klacken samtliga gångerna. Så lite nörd är man väl. Känns dock som fel forum att snacka supporterskap här då väldigt många är internet-PK, så jag lägger mig på rygg och surrar fotbollskultur på annat håll istället.

10. mega

mega Borgare

Är själv genuint ointresserad av i princip all sport, enda undantagen är väl formel 1 och segling. Vet inte ens hur många spelare det är på plan i varken fotboll eller hockey.

NiklasArvid och jhm gillar detta.
  11. Djurgårdens IF mot rubbet!

Punchout, Hubbatix, Palenkovich och 6 andra gillar detta.
  12. Jaguaren

Jaguaren Bonde

Från:
    Skåneland
    Jag följer Malmö FF på plats hemma som borta i Allsvenskan och även på bortamatcher i Europa.
    Förra året gick ca 50000kr till att följa laget i mitt hjärta. Sex bortamatcher i Europa på 5 månader kostar en del att genomföra.

ssl gillar detta.
  13. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Följer dessa stenhårt:
    Spanska La Liga
    Engelska premier league
    Italienska Serie A (så gått det går)
    Champions league

14. WHU

WHU Friends of KS

Från:
    Green Street
  15. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Har en förkärlek till Luleå Hockey och Fulham. Det förstnämnda kommer helt naturligt då det var det lokala laget. Det sistnämnda kom i och med lite Championship Manager-nörderi under 90-talet.

16. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Inom fotboll i Sverige är det AIK, överallt annars är det Chelsea religöst. Sen följer jag curling, rugby, och bandy. Sport är fantastiskt :D

Hoppas VSK tar hem det i bandyn, kommer givetvis vara på plats för att se den grönvita succén :cool:

EricMcG gillar detta.
  17. WHU

WHU Friends of KS

Från:
    Green Street
    Sportnörd av stora mått, som kan fastna i det mesta!
    PL, West Ham
    Allsvenskan, Örebro SK
    Shl, Örebro HK

Med de här gängen som favvolag, så är det aldrig en lugn stund...
    Himmel eller helvete, hela tiden!
    Konstig känsla i år dock, WH är klara för nästa års PL redan i februari, vanligtvis brukar jag tugga på fingrarna tills i början av maj!
    Nu ser jag fram emot ÖHKs första slutspel och hoppas verkligen att de inte är nöjda, med att bara vara där.....

18. luddviig

luddviig Borgare

Från:
    Norrköping
    Kollar ofta fotboll när det är roliga och bra matcher, PL är den ligan som ligger mig närmast hjärtat och kollar varje omgång. De lag jag följer och är mina favoritlag är Tottenham och i Sverige blir det IFK Norrköping

19. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Intresset för alla sporter är ungefär detsamma. Kul att se på VM/OS/EM när det går bra, annars kan det vara. Förutom Djurgården i ishockey när det går bra. Är medgångssupporter.

20. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Djurgården- alla discipliner
    Engelsk fotboll - Liverpool

Är uppvuxen på "Krillan" kristinebergs IP och tennistälten vid SL i Liljeholmen med en friidrottande far.

Spelar: fotboll i korpen, hellre än bra

Hubbatix, Palenkovich och Rhelenius gillar detta.
  21. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Gripande historia, och det river ordentligt i hjärtat att se bilden med dottern.

Föredetta megasportnörd. Spelade mest ishockey, men gillade att hålla på med, och kolla på, det mesta. Nu är det tyvärr endast lite amatörkappsegling och hälsoträning som blir av. Slötittar på TV ibland och spelar bort lite pengar sporadiskt :)

22. Alarik

Alarik Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Örebro kommer nog bli ett jäkligt tufft lag att möta i slutspelet.
    Tycker att det har spelat en förbannat smart hockey i år. Frölunda blivit förnedrade av dem flera gånger i år. En riktig mardrömsmotståndare.

23. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Bättre utöva själv men visst kollar jag på sport men i lagom mängd så jag kan sporta själv;)

theargonaut gillar detta.
  24. WHU

WHU Friends of KS

Från:
    Green Street
    Det får vi hoppas;)
    Generellt så har Örebro spelat bättre mot bra lag, hela säsongen.
    Nyckeln står längst bak och heter Hudacek, otroligt stabil!
    Men slutspel, är slutspel......

25. CapTaiN-MiFFo

CapTaiN-MiFFo Friends of KS

Från:
    Norrköping
    Jag är antagligen en av nordens största minst tävlingsintresserade människa. Dock så gillar jag att lira fotboll, om varje lag har en varsin boll dvs.

Föraktar apmentalitet i framförallt Sthlms-klackar som verkar vara en samlingsplats för fullkomliga idioter, totalt obegripligt att dom får hållas. Skattemedel borde användas till bättre ändamål, skola, äldreomsorg, och vård tex.

26. EricMcG

EricMcG Friends of KS

Allmänt sportintresserad, mest vid stora mästerskap då.

Förutom när det gäller engelsk liga-fotboll, så är intresset konstant högt, love it!
    KTBFFH

AdamST gillar detta.
  27. Chami

Chami Friends of KS

Helsingborg!

Har iofs mitt tröttaste minne från matchen när Henke gör comeback, allt upplagd för en Henke fest!
    Torsk hemma mot häcken med 0-3 och ca 20 glada häckensupportrar på plats

28. Erik F

Erik F Stadsbo

Från:
    Skåne
    Följer MFF i allsvenskan, i övrigt blir det mest de stora mästerskapen. Inga andra lokala svenska ligor.

RosaCasio och Jaguaren gillar detta.
  29. ollkli

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    Premier League (Liverpool) följs slaviskt och Luleå hockey i framförallt slutspel. Serielunken i elitserien kan jag leva utan :)

30. Cristian

Cristian Friends of KS

Bajen är bäst o kommer vinna idag! :)

willbur gillar detta.