Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Verktyg för "hemmamek"

Diskussion i 'Diskussion' startad av MaxEngstrom, 24 februari 2014.

1. MaxEngstrom
    Trådstartare

MaxEngstrom Bonde

Chillivippen alla KSare!

Redan efter en vecka på detta underbara forum har jag lärt mig massor (oändligt mer kvar att lära)! Men nu är det dags att börja "learn by doing."

Så frågan är var jag kan hitta verktyg till klockor? Spelar det någon roll var man köper, finns det olika prisklasser? Vad ingår i ett "set" om det finns?

Tack på förhand!

/Max

2. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Har bara ett bandstift verktyg. Har köpt ett av märket Bergeon som jag är mycket nöjd med.

MaxEngstrom gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Kan bara säga att man får oftast vad man betalar för, köp inte det allra billigaste.
    Om du kollar runt lite i avdelningen "Hemslöjd, modd och fix" tror jag det finns lite verktygstrådar.
    Lycka till. :)

4. EricMcG

EricMcG Friends of KS

Finns hyfsade vertygsset på eBay för bra peng. Räcker för mitt brukande iaf.

5. MaxEngstrom
    Trådstartare

MaxEngstrom Bonde

Tack! Hade inte ens en tanke på "Hemslöjd, modd och fix" antar att jag är lite trött :)

Ska även kolla ebay, som sagt, tack för hjälpen! :D

6. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Precis som Jabla sa, köp inte det billigaste. Undvik alla de där allt i ett lådorna med 21 verktyg i varje, utan plocka ihop de delar du behöver och lägg ett par tior extra per verktyg. Jag köpte ett sådant där kit i början, men efter ett par dagar hade nästan allt fallit isär. :)

7. MaxEngstrom
    Trådstartare

MaxEngstrom Bonde

Okej! perfekt, då vet jag vad ungefär jag ska kolla efter... Sitter redan bänkad vid datorn och kollar lite godsaker :rolleyes:

8. jandan

jandan Friends of KS

Jag måste instämma när alla säger köp inte billigt. Det gjorde jag och det tar inte många dagar innan verktygen går sönder och det blir dags att handla igen.

9. Emil

Emil Borgare

Köpte mitt kit på eBay för småpengar, vissa delar har kompletterats eller bytts ut. Över lag så fungerar även de billiga paketen tycker jag.

10. mlundstrom

mlundstrom Stadsbo

11. luddviig

luddviig Borgare

Från:
    Norrköping
  12. Norrland74

Norrland74 Bonde

Från:
    Stockholm
    Köpte verktyget där man trycker ut länkpinnarna från Kjell. Rena rama skräpet. Om pinnarna sitter hårt blir stiftet på verktyget böjt. Håller inte.

eriksson850 gillar detta.
  13. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Det där är ett likadant som jag har (fast säljs billigare på aliexpress), visst vissa grejer fungerar, men har du som mål att använda det mer än ett par gånger, så tycker jag det är värt att gå på lite bättre...

14. Norrland74

Norrland74 Bonde

Från:
    Stockholm
    Kan nån länka till ett sjysst bandverktyg? Alltså inte skräp.

15. MaxEngstrom
    Trådstartare

MaxEngstrom Bonde

Okok! Japp det är tanken i alla fall, lära sig hur verken fungerar etc :) så den lite högre prisklassen med andra ord..

16. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Det behöver inte vara mycket dyrare för att gå upp till en betydligt bättre kvalitet... satsa på att köpa separata vettiga skruvmejslar, korntänger (pincetter), en jaxa-boettöppnare, en boett-boll, en visaravtagare, ett bandverktyg, en burk vanliga tandpetare, Rodico och urverkshållare...

Glöm inte Rodico! Det gjorde jag och när jag äntligen fick den blev livet betydligt enklare! :)

Sedan är det säkert något jag inte tänkt på, så där får andra fylla på.

Mårtenssons ur Brookfield