• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Verktyg för länk/rembyte på Sub

RolleFC

Omega
Nån som kan tipsa om var jag hittar en "spring bar tool" för att byta länk/rem på min Sub?
Jag har en med tip i ena ändan och gaffel i den andra, men gaffeln är för bred för att funka på rollen.
 

RolleFC

Omega
Nope, det var mer avancerat än vad jag var ute efter :).
Jag söker ett enkelt verktyg med en spets i ena änden och en lite "gaffel" i den andra.
Den jag har sen tidigare är för bred för att komma åt att lossa spring bar (fjäderstift?)länken från boetten.

Men tack för försöket att hjälpa :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Du söker ett bandverktyg?
polywatch-extras-4-700x465.jpg


Finns lite här o var, kolla köp & sälj. Annars har forumsponsorn Singular.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Kolla med user- josef b. Han säljer flera olika sådana modeller till bra priser och snabba leveranser. Riktigt trevlig kille!
 

Kairo

Panerai
Eller så kör du med en väldigt hård tandpetare och risken att du slinter och skrapar metallen försvinner! :)
 
Frågar här istället för att skapa en ny tråd. Letar verktyg för länkkortning närmare bestämt skruvmejslar. Finns det nån svensk nätbutik som har skruvmejslar som passar av bra kvalitet? Har ett budgetset med klockverktyg som inte håller måttet, skruvmejslarna pallar inte att skruva upp länkarna på min Oris utan pajar bara :(
Eller måste man beställa från utlandet?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Nån som kan tipsa om var jag hittar en "spring bar tool" för att byta länk/rem på min Sub?
Jag har en med tip i ena ändan och gaffel i den andra, men gaffeln är för bred för att funka på rollen.

Frågar här istället för att skapa en ny tråd. Letar verktyg för länkkortning närmare bestämt skruvmejslar. Finns det nån svensk nätbutik som har skruvmejslar som passar av bra kvalitet? Har ett budgetset med klockverktyg som inte håller måttet, skruvmejslarna pallar inte att skruva upp länkarna på min Oris utan pajar bara :(
Eller måste man beställa från utlandet?

Läs denna paketöppning/recension:
https://klocksnack.se/threads/annorlunda-paketöppning-sommarklockan-2015-redo.40953/

Har inte själv provat dem men funderar på att beställa samma,verkar vara bra grejer!:)
 
Topp