Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vertyg för att byta band på omega dynamic

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av vlm1978, 8 mars 2014.

1. vlm1978
    Trådstartare

vlm1978 Bonde

Tjo!

Förra gången jag bytte band på min Omega Dynamic (-68) så använde jag två skruvmejslar för att skruva loss ringen som håller bandet på plats. Det visar sig att jag troligtvis hade dopat mig själv med dunderhonung förra gången då jag är totalt oförmögen att få ringen att ens röra på sig nu.

Denna generationens Omega Dynamic levererades med ett plastverktyg som inte står att finna någonstans idag. Jag gissar dock på att flertalet boettöppnare skulle göra tricket, men då jag är novis så skulle jag uppskatta lite guidning/tips kring vilket verktyg jag ska köpa. Någon expert som kan tipsa?

DSC_0069.jpg

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    En sån här borde funka bra
    jaxa.jpg

Finns på Teknikmagasinet eller Kjell o Co men även billigare på ett internet nära dig. :)

eriksson850 gillar detta.
  3. vlm1978
    Trådstartare

vlm1978 Bonde

Kjell/TeknikM funkar fint (har juh öppet imorn). Stort tack ska han ha!