• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Very very much on topic

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
ÄNTLIGEN någon som vågar säga ifrån!! Jag har länge knutit min fega näve i fickan och hatat detta i smyg! TACK SOM FAAN!!!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
För all del, de flesta använder väl dock den engelska benämningen. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Wrist


Edit: Om det finns folk som faktiskt använder det svenska ordet och menar handleden så är jag med dig till fullo. Då är man bara dåligt lärd.
Hur tänker du då, att man bär klockan runt sin wrist? Det är ju fullkomligt befängt, som när mina idiotiska ekonomvänner benämner skatten för taxen. Herreminje, det är ju en långsmal hund!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Hur tänker du då, att man bär klockan runt sin wrist? Det är ju fullkomligt befängt, som när mina idiotiska ekonomvänner benämner skatten för taxen. Herreminje, det är ju en långsmal hund!

Syftar på uttrycket wristshot. Eller om någon gillar att svänga sig med svengelska kanske. Menar mest att förhoppningsvis vet gemene hen att vrist är ett svenskt ord för fotled och wrist är ett engelskt för handled. Eller så har jag kanske för hög tro på mänskligheten.
 

hedbrg

Panerai
Hur tänker du då, att man bär klockan runt sin wrist? Det är ju fullkomligt befängt, som när mina idiotiska ekonomvänner benämner skatten för taxen. Herreminje, det är ju en långsmal hund!
Snarare att folk inte fattar att allt som låter likt engelska korrekta uttrycket inte är rätt.
Vrist ≠ Wrist
Eventually ≠ Eventuellt
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Människor är i gemen obildade, ignoranta och alldeles för asexuella. Skrev jag verkligen det där sista? Ja, jag tänkte på RicVin och blev lite okoncentrerad ;)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Människor är i gemen obildade, ignoranta och alldeles för asexuella. Skrev jag verkligen det där sista? Ja, jag tänkte på RicVin och blev lite okoncentrerad ;)

Jag förstår dig helt och fullt! Jag blir ofta okoncentrerad när jag tänker på mig själv....
Inte så konstigt faktiskt..
222BB34A-1CB0-4EC9-A7B5-1653191E13B1-16346-00000A5734F9E3F3_zps3fe4fc7d.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Den där svanktatueringen får min mun att vattnas. För att använda en anglicism, I wanna kiss your ass!
 

F-L-P

Panerai
Snarare att folk inte fattar att allt som låter likt engelska korrekta uttrycket inte är rätt.
Vrist ≠ Wrist
Eventually ≠ Eventuellt


en till som är klockrelaterad:

silicon ≠ Silikon

silicone = Silikon
silicon = Kisel

Någon klocktidning på svenska (plaza?) att man nu hade tagit fram en fjäder i silikon...
 

F-L-P

Panerai
På samma spår: om folk skulle sluta skriva tungsten i stället använda volfram skulle det uppskattas..

/Grumpy old man
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Han
Handledsskott får mig att tänka på slagskott dvs hockey

handledskott och slagskott är inte samma sak.

handledskott= man "snärtar" till pucken. dvs lyfter inte klubban speciellt mycket över isen. bra, snabbt och överraskande.
Slagskott=tungs skott där man höjer klubban till axelhöjd och får kraft från hela kroppen. Hårt skott som smäller gott i plexit

Sen finns ju dragskott, men det är ju något helt annat:
lrwH4P8.jpg
 
Topp