Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vett o etikett vid hotellpoolen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av JohnDoe, 24 juni 2015.

1. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Tillbaka på hotellet i Santa Monica tänkte vi softa lite vid poolen. Det var ganska fullt men det fanns plats åt oss. Tyvärr var det ett gäng svenskar där som missat hela vett o etikett delen. Några tonårsgrabbar med föräldrar hängde där. Två av grabbarna försökte spela någon slags strandbaseboll så poolen var en skyttebana. En annan skrek högt att han pissade i poolen. Föräldrarna brydde sig nada. Vi vände och gick. Poolen var oturligt nog obevakad. Orkade inte åka ned till receptionen. Hade iof varit kul att se security släpa iväg poolpissaren till häktet eller vad de nu gör. I vart fall vände vi och tappade all badlust. Bokar alltid bra hotell för att slippa drägget. Funkar inte alltid. Samma i Thailand här om året. Ett gäng fulla svennar bollade med flaskor i poolen. Borde vara iq test på att få pass. Suck, vad hände med vanligt hyfs.

Aquastaren, jabla, Josef B och 2 andra gillar detta.
  2. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Blev poolvattnet blått?

3. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Tyvärr inte. Poolen är på tredje våningen. Hade vart fint om de passat på att klättra på kanten för att imponera på varandra. Med lite tur hade problemet löst sig självt.

gruby gillar detta.
  4. ZQT

ZQT The Banker

Familjeliv.....

P-A, Erik1, k0ltrasten och 8 andra gillar detta.
  5. Chami

Chami Friends of KS

Själv blir jag så trött när folk sitter i blöta badkläder vid restuarangerna vid poolerna
    Kan väl iallafall ta på en t-shirt...

JohnDoe, Fido1, Tobias Eriksson och 1 annan gillar detta.
  6. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Nejnej, där diskuteras inget annat än oro för att det är nåt fel på ens barn...

7. Linkan

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Skulle puttat in de två pissande individerna i poolen och sedan sprungit

8. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Det är helt sjukt, jag var o studsade på någon stor uppblåsbar matta med mina ungar härom dagen , när det rullar in ett helt gäng i 14 års åldern , där en kille bara slängde nån halvfull läskburk på marken där dom andra barnen tar av sig skorna , sedan upp på mattan med skor o avslutningsvis spottar rakt på studsmattan där dom andra barnen i 4-8 års åldern leker barfota.

Jag blev jäkligt sur.

Linkan, 80s och Dykarsjuk gillar detta.
  9. Cristian

Cristian Friends of KS

Knyt inte näven i fickan! Ryt till!

gruby och Linkan gillar detta.
  10. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Dagens ungdomar blir bara mer och mer ouppfostrade idag! Slappa och naiva föräldrar bidrar till en hel del...

11. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Säg till nästa gång istf att skriva om det här. Det har större effekt.

Skolläraren, virrooo, Erik1 och 7 andra gillar detta.
  12. Kettil

Kettil Biskop

Tyvärr kommer inte sådana där glin att bli något vidare som vuxna heller. Det bästa för världen vore nog att slå ihjäl dem direkt ( och föräldrarna med för den delen) ;)

eriksson850, Dykarsjuk, jabla och 1 annan gillar detta.
  13. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    JohnDoe ,det var idag. Vad gör du i morgon om dom är där igen. Klart att du skulle sagt till......

14. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Om man stör sig på barn i en pool borde man boka privat strand eller dylikt. Tonåringar borde dock veta hut och bete sig som folk :)

MariaE och Jonte73 gillar detta.
  15. Skeeter

Skeeter Stadsbo

Citat oftast tillskrivet Sokrates 470-399 f.Kr. är dock en faktoid men en rolig sådan.

Våra dagars ungdom älskar lyx. Den uppträder ohövligt, föraktar auktoriteter, har ingen respekt för äldre människor och pratar när den borde arbeta. De unga reser sig inte längre upp när äldre personer kommer in i ett rum. De säger emot sina föräldrar, skryter på bjudningar, glufsar i sig efterrätten vid matbordet, lägger benen i kors och tyranniserar sina lärare.
    "Sokrates"

16. Kettil

Kettil Biskop

Tyvärr gjorde även den store Sokrates felet att generalisera. Det fanns med all säkerhet helt underbara ungdomar även på Sokrates tid.
    Om jag själv skall våga mig på en någorlunda träffsäker generalisering så vill jag säga att människor verkar tendera att förädla sina egenskaper med tiden, såväl goda som dåliga.
    Jag menar förstås inte att vissa fortsätter att pissa i poolen e t c som vuxna då de fångats upp av sociala konventioner utan att de bibehåller brist på empati och utvecklar sin egoism. ;)

MariaE, jabla och mega gillar detta.
  17. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Hoppas ni som drabbas av ungdomens sattyg grimaserar nån riktigt ful grimas åt dom.

Hoarz gillar detta.
  18. SwedishMade

SwedishMade Stadsbo

Jag förstår att du blev orolig för att din klocka inte var piss-tät? Hur många meter piss-täthet motsvarar en meters vattentäthet?

eriksson850 gillar detta.
  19. cab

cab Friends of KS

Jag brukar inte klaga på många trådar men va fan har detta med lifestyle att göra?

P-A, Galaxy och Mw79 gillar detta.
  20. Skeeter

Skeeter Stadsbo

Faktoid (av faktum och -oid, "något som liknar") är föreställningar som hålls för sanna, men som i själva verket är felaktiga.
    Således är Sokrates felfri åtminstone i detta avseende;)

21. Kettil

Kettil Biskop

Jaha... och vem har betitlat Sokrates uttalande som faktoid? Knappast giganten han själv... ;)

22. Skeeter

Skeeter Stadsbo

Om du med säkerhet vet att Sokrates är korrekt citerad i detta avseende ber jag ödmjukast om ursäkt.
    Ehuru...
    eftersom det enda som finns bevarat av Sokrates är det som Platon upptecknade och därigenom kan det också konstateras att ovanstående emellertid inte är ett citat alls: ingen har hittat det i Platons skrifter.

Men eftersom uttalandet så ofta felaktigt tillskrivs Sokrates att många tror att det stämmer så har det placerat sig själv bland Faktoider

23. Kettil

Kettil Biskop

Ja just precis så :)

24. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Säg till istället för att mesa ner till rummet och sura :)

25. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

26. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Säg till, det värsta svenskar vet är att bli tillsagda när man vet man kanske inte har skött sig. Så får dom skämmes lite

hiller gillar detta.