• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi persier och våra traditioner

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Var inget rasistiskt i mitt uttalande så ämnet kan diskuteras bäst man vill. BOTL har tillåtelse att titulera sig som han vill, min mening var att traditionen kanske modifierats för nya landet som är Sverige. Man måste ju kunna diskutera historia och tradition utan att trampa nån på tårna.

Men som du skrev tillbaka on topic istället.
Syftet är som skrivet nobelt

Otroligt tråkiga undertoner i flera inlägg här, tycker jag. Vad menar du tex med "har tillåtelse att titulera sig som han vill" (bara ett exempel på flera märkliga uttryck i den här tråden). Som jag läser det så har han titulerat sig som något som du egentligen inte håller med om? Eller?

Skärp er nu allihopa för i h-vete. Både i skriftlig form på detta forum, och "på riktigt" i samhället.

Nog för att det ska vara musikaliskt och med en "nu släpper vi det här och går tillbaka till topoc"-mentalitet här, men ibland får det faktiskt vara nog.

Så. Det var kvällens rant.
 

David

Bödeln
Är detta acceptabelt nivå att behöva bli ifrågasatt om jag kan kalla Sverige för mitt land eller inte får jag ödmjukt tacka för min tid här och söka kunskap och delaktighet någon annan stans.

Det är verkligen inte acceptabelt! Helt åt helvete, faktiskt. Jag skulle bli glad om du kunde tänka dig att stanna ett tag till.

Äh. Tycker inte att du ska ta åt dig. Syftet är väldigt gott och jag ser gärna att vi förlänger tidsfristen till lunch imorgon? Tråkigt om det bara är jag som deltar. :)

Bjuder 400 under förutsättning att Zed och BOTL åtar sig att göra mig sällskap och röker var sin tredjedel av vinsten.
 

Amme

Cartier
Otroligt tråkiga undertoner i flera inlägg här, tycker jag. Vad menar du tex med "har tillåtelse att titulera sig som han vill" (bara ett exempel på flera märkliga uttryck i den här tråden). Som jag läser det så har han titulerat sig som något som du egentligen inte håller med om? Eller?
Jag ville diskutera on topic men alla verkar gilla OT så...

Jag menade exakt det jag skrev, att alla får kallas sig för vad de vill :)
Sluta projicera en ton som inte finns där.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ett grymt bra initiativ av BOTL och allt annat är i sammanhanget helt irrelevant.

Passar inte trådstarten, auktionsmotivet eller auktionssyftet någons åsiktspalett får det luftas på annan plats än KS.

Stick to topic.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
BOTL, jag är också rätt ny här och har i princip bara positiva erfarenheter av umgänget i det här forumet. Tonen är så gott som alltid trevlig och saklig, och oftast riktigt kul. Jag tycker att du har gjort en storartad entré med intressanta och välskrivna trådar. Gör dig själv och oss andra en tjänst och stanna kvar. Att någonting mindre genomtänkt kan dyka upp är bara att inte bry sig så mycket om, det är inte alls representativt här enligt min erfarenhet. Skitbra initiativ med välgörenhetsauktionen, och kolla också in forumets egen drive för Barncancerfonden, om du känner för att bidra med en liten slant. Ha det gott!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Är sketfull på en ynka torsdag, så jag kommer knappast vara helt genomtänkt nu, men vill ändå skriva ett ord eller två.

Kan det inte bara få vara så enkelt som ens morsa sa då man var liten, har man inget trevligt att säga så håll käften?

En trivsam karl som har en bra idé ska aldrig ifrågasättas, så länge inte den bra idéen skadar någon annan. Råkar man av någon anledning inte hålla med om några delar av resonemanget så kan man väl vara tyst med det i respekt för det ädla syftet?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Som MK, Ernesto, samt admin med flera redan skrivit. Så är en detta en urspårning som inte är ok. Har själv fått ett mycket bra intryck av BOTL. Tycker att han bidrar med kunskap på ett område (cigarrer) som många på forumet gillar. Men kanske inte kan så mycket om. Den är en uppsida, den andra är att han verkar sjukt trevlig. Samt skriver underhållande (tänker på öppningstråden av Bratten). Tycker att det vore en förlust för forumet både innehållsmässigt och trevnadsmässigt om BOTL valde att signa ut.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Men jisses vad dumt allt det här blev då!

Håller med många av övriga skribenter i att du skall stanna kvar BOTL. Låt inte några miffon köra bort dig.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
BOTL nu är krisp ovikt 500 lapp insatt hos Läkare utan gränser.

Tycker det var ett väldigt bra initiativ då den organisationen ligger öven mig varmt om hjärtat.

Jag hoppas vi får tillfälle att sitta vid valfritt bord, röka cigarr och prata klockor. Är rätt säker på att David och Zed är med på det också.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Glömde en viktig sak, klart du ska stanna kvar BOTL då du är en skön människa som upplyst mig en hel delnom cigarrer, till min frus förtret ;-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
BOTL nu är krisp ovikt 500 lapp insatt hos Läkare utan gränser.

Tycker det var ett väldigt bra initiativ då den organisationen ligger öven mig varmt om hjärtat.

Jag hoppas vi får tillfälle att sitta vid valfritt bord, röka cigarr och prata klockor. Är rätt säker på att David och Zed är med på det också.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk



Jajamen, nu taggar vi ner och avnjuter varsin cigarr idag. Här blir det en Cohiba Robusto.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jajamen, nu taggar vi ner och avnjuter varsin cigarr idag. Här blir det en Cohiba Robusto.

Instämmer.
Vill minnas att jag har en Davidoff som ligger och väntar, tänkte även försöka sänka vätskenivån i en flaska Diplomatica. Den är oanständigt hög ;-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Instämmer.
Vill minnas att jag har en Davidoff som ligger och väntar, tänkte även försöka sänka vätskenivån i en flaska Diplomatica. Den är oanständigt hög ;-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Helt rätt, annars riskerar man att få vattenskalle, och det vill man ju inte... :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Mycket, mycket tråkigt ifall du lämnar KS BOTL, som du ser, är vi flera här inne som struntar ifall du är persier, svensk, vit, svart, röd, gul, grön osv. Vi gillar det du skriver och hur du är som person här inne, du höjer stämningen här inne så låt inte mobbarna vinna detta! För mer parten typ 98% vill att du blir kvar.

Mvh // Af Sjodahl
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Hoppas verkligen att du stannar kvar BOTL. Det vore en förlust för forumet om du valde att lämna. Vem ska annars komma till Uppsala-GTG:rna med tio lådor cigarrer och nyköpta klockor :) Nej, men skämt åsido, det vore verkligen trist om dumma kommentarer ska få härliga medlemmar som du att börja fundera på huruvida KS verkligen är rätt.
 

svesam

Rolex
Fan BOTL inte lämna oss nu när du handlat på dig en så grym klocka :)
Dessutom tillför du massor till forumet med härliga och synnerligen välformulerade inlägg.


/Daniel
 

Isodor

Audemars
Så trött på att så fort någon gör någonting bra eller i gott syfte så finns det folk som drar igång svennegrejjen med om saker är PK eller inte.. Folk är så jävla skitnödiga idag i Sverige...

BOTL: Klart du ska stanna.

Jag skulle vilja fråga dig hur länge en cigarr kan förvaras utan luftfukttillförelsse?
Skulle gärna kunna tänka mig köpa cigarr utav dig i sommar när vädret är fint avnjuta.
 
Topp