• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi som backar Tusenö (och varför)

Greven

Audemars
Fast Håkan Hellström sportar en Tusenö och han är väl GBG om någon?

Håkan.jpg
Ha ha ha...Photoshop? :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor

Olaola

Panerai
Haha, Högt underhållningsvärde i denna tråden! :cigar:
Klockan är tyvärr ful. Som många nämnt ovan, en dröm om en ny DW,
 

Rearden

Cartier
men va faan grabbar, en tarvlig trådstart möts av massor av negativ kritik från det annars väldigt hövliga klocksnack.Fy på er allihopa - både TS och kritiker.. Saklig kritik i all ära men de första sidorna här verkar ju mest vara folk som hoppar på tåget för lätta poäng.

Jag kommer inte och köpa någon då jag inte ser att jag har ett behov, men med Cornishe och DW som förebilder så kommer det säkert att gå helt ok. Jag önskar er alla lycka till och hoppas det går super.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Det sägs att caset är tillverkat med nedsmält järn från Ostindiefararens gamla ankaren och Seiko-hybriden är moddad med flötesbitar från en räktrålare. Därav klarar de av hela 5 ATM för de riktigt kräsna kunderna som vill bada i parfym och inte tycker DW och Michael Kors håller måttet:rolleyes:
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
@JOW Ta det inte personligt. Kom tillbaka med en post med bild av din lume eller ngt så är den första posten glömd.
 
  • Like
Reactions: JLW
D

Deleted member 1154

Guest
Vad är kickstarter? Kan man inte bara droppa ett mail, inte sugen på att regga mig på en 3:e parts hemsida som kidnappar min mailadress och skickar reklam...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

DrDre

Patek
Jag tycker den är riktigt snygg. Visst kan man tycka att den påminner lite om IWCs 5001, men det finns ju faktiskt rätt manga klockor som har ett snarlikt utseende.

p186981373.jpg


Stowa tex men också Glashutte har några modeler.
Glashuette-Original-Senator-Observer_100-14-05-02-05_art_5546_bild_gr_1368690980.jpg





100918StowaChrono6.jpg
 

JOW

Breitling
Som forumamatör får jag kanske skylla mig själv med ett något klantigt första inlägg...
Men man lär av sina misstaget, är det inte så :)

Tillbaka till ämnet:
Kul att många börjat prata om själva klockan även om det råder delade meningar om utseende och namn.
Nu har dem nått kickstarter-målet och man får bara hoppas att kvaliteten är så bra som det påstås när de har producerats. Jag tror att stålversionen är att föredra sedan den andra bara är pläterad med något som liknar rose och kommer kanske inte tåla lila mycket slitage.
 
Topp