• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi talar ofta om prisvärda klockor, personligen tror jag nog att denna klocka är den mest prisvärda.

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Upplever den verkligen inte som stor för att vara en dykare. Snarare bra i storleken. Kanske till och med upplevs som liten när man väl har våtdräkt på
Är som sagt ett stort ur men om den är som originalet är det en snäll boettform så den sitter rätt bra på handleden. Det enda jag störde mig på var att bandet var så brett. Skulle ju även kunnat vara lite mindre men det är ju en annan sak...
 

china

Torpare
Den mest prisvärda klockan torde vara en billig "hong kong" quartz för mindre än en femma. Klockan håller tiden med en acceptabel avvikelse, och kostar mindre är en kopp java på valfritt fik. Annars känns det väl som att en klocka i miljonklassen som tillverkats med traditionellt hantverk av en mästare är ett kap, om man jämför med den mediokra skit som rullat av det löpande bandet.;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har padin samma issue med sne bezel som standard srp? För oss dödliga som missade den limiterade kanske den *billigare* srp773 duger och upplevs lika prisvärd? Det man inte sett mår man ju inte dåligt av, och jag planerar att inte jämföra dom irl.....
Min linjerar perfekt på både bezel och chapter ring.
Är väl som resten av Seikos dykare men lite tillblingad (tyvärr). Då är ju den numer utgångna skXXX? mer prisvärd? Eller annat verk? Lite tråkigt att det är en kopia dock, känns inte så fräscht och nyskapande.
Förstår kanske inte hypen men klart snygg och att ha som beater tycker jag. Är det bättre urverk än SKX? Är länken bättre eller lika rasslig?
Ja, skx007 har 7s26 utan hack och wind. PADI har 4R36 vilket i princip är ett 7s26 med hack och wind. Kan inte påstå att det spelar någon roll för mig men ja, verket är bättre.

Alla länkar i Prospexlinjen har solida länkbitar och nu för tiden har de även solida ändlänkar. Spännet däremot är stämplat. Tycker länken är riktigt bra för prisklassen. 22/20 funkar till boetten även om jag brukar föredra 22/20.
 
  • Like
Reactions: cab

Anden

Cartier
2-Faktor
Min linjerar perfekt på både bezel och chapter ring.


Ja, skx007 har 7s26 utan hack och wind. PADI har 4R36 vilket i princip är ett 7s26 med hack och wind. Kan inte påstå att det spelar någon roll för mig men ja, verket är bättre.

Alla länkar i Prospexlinjen har solida länkbitar och nu för tiden har de även solida ändlänkar. Spännet däremot är stämplat. Tycker länken är riktigt bra för prisklassen. 22/20 funkar till boetten även om jag brukar föredra 22/20.
Jag håller med, även om jag egentligen föredrar 22/20. :D
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ser mycket trevlig ut Ministern! Men vart får man tag på dom, och vad listar den?! Ser även väldigt stor ut, är den 43mm eller är den t.o.m större.
Vill någon förklara hypen för mig? Bara ytterligare en Seiko i mina ögon :bag:

Ser mycket trevlig ut Ministern! Men vart får man tag på dom, och vad listar den?! Ser även väldigt stor ut, är den 43mm eller är den t.o.m större.

Välkommen hem från semestern pojkar!
 

Riley

Panerai
Vad hände med den sedvanliga hetsen mot allt över 42mm (eller är det 40mm)?
Har ni inte hittat tråden eller är ni för upptagna med att smeka er Padi ;)
Själv har jag haft svårt att hitta klockor från Seiko som faller i smaken, den här är ett undantag.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tycker det är otroligt stt den är 45mm, känns inte ett dugg större än en Skx. Boettformen gör att den "försvinner" lite och tavla och bezel är tighta. Fint centerad ring dessutom. Snygg färg på tavlan och inte så tung som jag trodde. Blir nog en trevlig vardagskompis :)
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Jag kom inte överens med den.
Alldeles för stor, känns bra mkt större än min pam112.
Risig länk och alldeles för dålig kvalitet överlag. Men nu är den hos en annan medlem som förhoppningsvis uppskattar den mer
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag kom inte överens med den.
Alldeles för stor, känns bra mkt större än min pam112.
Risig länk och alldeles för dålig kvalitet överlag. Men nu är den hos en annan medlem som förhoppningsvis uppskattar den mer
Märkligt hur olika det är. Jag tycker min 112:a känns mkt större än Padi. Använder i o f inte länken, men risig kvalite har jag definitivt inte märkt av. Tycker den känns som ett gediget bygge.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om man jämför med Certina action diver så är PADIns länk/lås katastrof, dom lirar i samma prisklass.
Du har alltså gått från att jämföra med Panerai gillar jämföra med Certina? :D
Länken är kanon för priset, jämför med en Tag HEUER för 10 istället så blir det en jämnare tävling.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det är det som är halva grejen med SEIKO. De vägrar ju göra små dykarklockor men de sitter bra ändå. En 300m tonfisk sitter klockrent på mig och den är 47mm, bärs "trots" det bättre en skx007.[/QUOTE
Ja, vet inget annat märke som kan "maskera" storleken på det sättet. Padi'n har ju dessutom en skitsnygg boett tycker jag, följer liksom med bezelen runt. Känns smidig faktiskt :)
 
Topp