• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi talar ofta om prisvärda klockor, personligen tror jag nog att denna klocka är den mest prisvärda.

Zingo

Rolex
Höjpriset! Daytonan ligger ju ute för ca 50% upp från listpriset. Kan PADI Seiko match det, dvs är den lika efterfrågad i förhållande till listpriset? :nailbiting:
 
Senast ändrad:

Chagall

Cartier
Hmm. Hur upplevs den? 45 mm va? Det är heeeelt giantiskt på mig nämligen. Sen kanske Boettformen inte riktigt är vad jag brukar gilla. Men sugen är jag...
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Så 2% av utbudet är "rasa in"?
3 st på en dag för en ny klocka tycker jag är är att rasa in. Tror fortfarande att min profetia kommer att slå in och denna klocka kommer att dana i popularitet i takt med att nykterheten sätter sig och folk suktar tillbaka till SKX007/009 eller valfri annan Seiko som är snygg på riktigt :p
 

Molgan

Cartier
Tavlan tycker jag är fin som snus! Blått=flott :cigar:
Men boetten är ett sänke rent visuellt, länken kan jag inte kommentera, men jag köpte en wjeans länk till min skx007 för under tusenlappen och den var av helt okej kvalla och anses väl som det bästa till SKX? Men jag gillade ändå inte klockan, så den fick gå.

När skall Seiko-hype-tåget dö? (Flame-suit-on)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tavlan tycker jag är fin som snus! Blått=flott :cigar:
Men boetten är ett sänke rent visuellt, länken kan jag inte kommentera, men jag köpte en wjeans länk till min skx007 för under tusenlappen och den var av helt okej kvalla och anses väl som det bästa till SKX? Men jag gillade ändå inte klockan, så den fick gå.

När skall Seiko-hype-tåget dö? (Flame-suit-on)

Jag vill inte nämna några märken som jag tycker om men som jag tycker är hajpade men Seiko är verkligen inte hype. Prisvärda, snygga och bra klockor som tuffar på! Vad är det som är hajpat? Tittade förresten på gamla inköpskvitton; min Monster fyller 10 år. Min SKX 9 år, båda tickar på och är lika snygga som den dag jag köpte dem.
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Jag är mycket förtjust i boetten och tavlan med den sprakande blå tavlan, för min del så fick den gå för jag har ... 9-10 andra Seiko; SKX'er; 7002'or, 6309'or och 6105'a och känner väll att jag är mer en vintage kille. Seiko ger mycket pang för pengen tycker jag och denna re issue av 6309 är inget undantag i min mening.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tavlan tycker jag är fin som snus! Blått=flott :cigar:
Men boetten är ett sänke rent visuellt, länken kan jag inte kommentera, men jag köpte en wjeans länk till min skx007 för under tusenlappen och den var av helt okej kvalla och anses väl som det bästa till SKX? Men jag gillade ändå inte klockan, så den fick gå.

När skall Seiko-hype-tåget dö? (Flame-suit-on)
Det såldes 16 Padi igår via Köp & Sälj.
 

Hjon

Omega
2-Faktor
Tre tror jag det var. Alla såldes mycket fort ungefär till listpris. Jag lyckades lägga vantarna på den sista. Den ser jag fram emot.
 

Molgan

Cartier
Jag vill inte nämna några märken som jag tycker om men som jag tycker är hajpade men Seiko är verkligen inte hype. Prisvärda, snygga och bra klockor som tuffar på! Vad är det som är hajpat? Tittade förresten på gamla inköpskvitton; min Monster fyller 10 år. Min SKX 9 år, båda tickar på och är lika snygga som den dag jag köpte dem.

Hypen är väl just det att de är förträffliga klockor för en spottstyver, vilket iofs är sant men som jag ser det finns det åtskilliga micro-tillverkare som har betydligt högre finnish och snarlika urverk som jag som helhet håller högre.
Eller så är det att jag bara inte gillar Seiko?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hypen är väl just det att de är förträffliga klockor för en spottstyver, vilket iofs är sant men som jag ser det finns det åtskilliga micro-tillverkare som har betydligt högre finnish och snarlika urverk som jag som helhet håller högre.
Eller så är det att jag bara inte gillar Seiko?
Jag skulle tro att din sista mening stämmer. :)
Mikromärken i all ära men personligen föredrar jag att slippa känna att min klocka snott design från annat håll vilket ofta är fallet med mikromärken. Det finns även en trygghet med att ha köpt en klocka från en känd tillverkare. Var och en gör som de behagar och alla gillar olika. Vissa tycker Rolex är mest prisvärt och några föredrar gamla ryska klockor, ganska mysigt.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Jag skulle tro att din sista mening stämmer. :)
Mikromärken i all ära men personligen föredrar jag att slippa känna att min klocka snott design från annat håll vilket ofta är fallet med mikromärken. Det finns även en trygghet med att ha köpt en klocka från en känd tillverkare. Var och en gör som de behagar och alla gillar olika. Vissa tycker Rolex är mest prisvärt och några föredrar gamla ryska klockor, ganska mysigt.
Kan hålla med och även tillägga att Seikon faktiskt har ett Inhouse urverk vilket knappast någon av micromärkena har. Stort plus i min bok! :)
 
Topp