• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi under 25

Poppe

Cartier
23, butiksdräng, ingen utbildning efter gymnasiet. Är oerhört smaklös med vilka klockor jag bär i förhållande till vad jag gör och hur jag bor.
image.jpg
image.jpg
Spännande, det är kul att man verkligen dömer hunden efter håretn när man ser bilder och läser lite. Baserat på dina klockor hade jag gissat på medelålders egenföretagare med stuga i Branäs. Snygga klockor.:) Explorern är en personlig favorit.
 

Jens

Greedo
Obehagligt i det avseende att alla här är så jävla ambitiösa och har sjukt seriösa saker för sig. Blir trött av att bara tänka på att hålla på sådär mycket...
Glidare/slacker for life.
@Denke Dags att köra en skärmdump på Apans PM till oss i somras. Han verkar ha glömt en del. Känns som att övriga involverade i denna tråd bör få reda på vad det är för en chimpansunge som döljer sig bakom den där "hårdingen" Apansson?

Satan va kul det ska bli nästa vecka!
J
 

Apansson

Torpare
@Denke Dags att köra en skärmdump på Apans PM till oss i somras. Han verkar ha glömt en del. Känns som att övriga involverade i denna tråd bör få reda på vad det är för en chimpansunge som döljer sig bakom den där "hårdingen" Apansson?

Satan va kul det ska bli nästa vecka!
J
Jävla skillnad på att få ihop till sitt levebröd samtidigt som man kan dega järnet jämfört med att vara karriärsklättrare. Sen kan du lägga ned den där skiten nu, Jens, i alla fall på öppna delen.
 

Apansson

Torpare
Spännande, det är kul att man verkligen dömer hunden efter håretn när man ser bilder och läser lite. Baserat på dina klockor hade jag gissat på medelålders egenföretagare med stuga i Branäs. Snygga klockor.:) Explorern är en personlig favorit.
Haha tack. Nej fy fan för att vara egenföretagare, då måste man ju ta ansvar och tänka själv. Usch, vad jobbigt!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Obehagligt i det avseende att alla här är så jävla ambitiösa och har sjukt seriösa saker för sig. Blir trött av att bara tänka på att hålla på sådär mycket...
Glidare/slacker for life.


Jag tycker att han borde flytta hemifrån snart. Han börjar bli till åren apan! ;)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Passar på innan jag inte klassar in här, sju dagar kvar sen får jag skryta om den "gamla goda tiden" med @Denke och gammelrävarna! :smug:
Bor i huvudstaden, jobbar röven av mig och beskrivs som helt jävla galen och spontan snubbe med ett par obekräftade bokstavskombinationer och för mycket energi. Tanken är att fokusera den till en egen firma i framtiden - allt för att kunna sitta på en jävla massa drömdinkor in the framtid!
 

rotvold

Friends of KS
Kul tråd! :)
Jag är en 23 årig utbildad snickare som jobbar som säljare på en stor röd elektronik kedja. Har just nu en Maurice Lacroix men väntar på att rätt modell av Rolex 116200 ska dyka upp! Lutar åt en ny från Italien istället då det kommer vara en keeper (hoppas jag) :)
 

Jens

Greedo
Jävla skillnad på att få ihop till sitt levebröd samtidigt som man kan dega järnet jämfört med att vara karriärsklättrare. Sen kan du lägga ned den där skiten nu, Jens, i alla fall på öppna delen.
Lilla gubben! Det är ju ren kärlek det handlar om och det utgår iaf jag från att du fattar?
Om du blev ledsen så är jag den första att be om ursäkt. Jag är inte annorlunda på öppna jämfört med nåt annat, hoppas att inte du är det heller då det i mina ögon blir jävligt märkligt.

J
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
22 år, studerar juridik. Rockar klockor under 5k men är snart klar med studierna och då blir det och köpa mig en dyr jävla pjäs efter lite sparande :)
Tänkte köpa mig en datejust nu till hösten men blev gevär och ljuddämpare istället. Har för många dyra hobbies...
Nästa vecka drar jag Amsterdam, eller så sparar jag pengarna och köper mig en monster, vet ännu inte vad som är mest värt :hungry:

Livet som ung idag handlar om prioritering:shifty:
Orkar inte plöja fyra sidor på fyllan, men jag kan givetvis rekommendera att ta en resa. När du blir äldre så är det snarare tiden än pengarna som är det mest avgörande. Amsterdam är dessutom en riktigt kul stad att åka till! :)
 
  • Like
Reactions: JLW

Fredgusta

Panerai
Är 18 och tog studenten för några månader sen, och ska plugga vidare nu i höst. Har en DJ 16200, en Certina DS-1 och en äldre Seamaster Quartz. Fick klockintresset i och med att jag fick Omegan från min farfar 2013, och det har sedan dess gått utför... Tacksam över att man fått intresset så pass tidigt i livet, då det möjliggör att man kommer kunna prova ett gäng roliga dinkor. Nästa steg blir förhoppningsvis något mer vintage, eller en IWC-flygare!
DJ innan man ens blivit "vuxen" herrej*vlar vilken lyckost, själv kan man ju bara drömma om en fyrsiffrig Rolle innan man blivit klar med utbildningen :D Bra samling förövrigt! ;)
 

Fredgusta

Panerai
Drar väl till med min egna berättelse då jag faller inom kategorin...

22 år, pluggar till civ. ingenjör inom robotik. Har en guldig Omega Constellation från 1969 som jag bär som dressare. En nyinköpt (här på forumet) Ball Engineer II Ohio som jag har på mig varje dag och slutligen en Tressa Lux från 70-talet som jag använder som beater. Den dyraste var helt klart Ball klockan, men vad gör man inte för lite tritrium lum ;) Senaste inköpet var en Swatch Sistem51, mest pga konceptet kring Sistem51 klockorna och att det verkligen framträder en känsla av ingenjörskonst kring klockan. Nästa stora köp kommer dock vara en Frederique Constant Slim Moonphase i roséguld, men det blir nog nästa sommar.

För att ha råd kan jag väl säga att civ. ingenjörsutbildningen i sig gör en väldigt sparsam, man hinner aldrig gå ut och supa bort pengar och andra nöjen finns det knappast tid för under året. Så på det sättet blir det över någon tusenlapp i slutet av varje månad. :)
 
Topp