• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi under 25

Marckus

Panerai
19 åring här. Bor i Malmö och tog studenten precis och har läst naturvetenskap. Jobbar för tillfället på Ica i och planerar att ta två års sabbatsår. Är ganska trött på plugget just nu. Funderar på att läsa antingen civilingenjör väg och vatten eller läsa ekonomi. Två ganska olika program men är väldigt sugen på båda. Får hoppas att jag kan bestämma mig nu innan jag börjar läsa igen. Sportar just nu rolex gmt blnr som jag köpte nu efter sommaren. Sugen på att spara ihop till en hubbe classic fusion.
Man kan alltid läsa dubbelt!
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
22 bast(i november), från stockholm, pluggar maskinteknik på KTH tredje året och jobbar extra i klädbutik bl.a.
Galen flippare med smak för "subtilt men ändå blingigt". Här följer ett utdrag av de senaste som flippats in och ut ur min ägo.
16h3nmh.jpg

2nsb7g5.jpg

Ja, två olika likadana, jag vet jag är skev.

rkptw3.jpg


12242112_10153133555341046_1754394280_n.jpg

Tjejens, hade en 16030 ett tag.

11262307_10152823389441046_90767122_n.jpg

Har haft lite andra subs också, men hittar inga snygga pics på deeem.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
22 bast(i november), från stockholm, pluggar maskinteknik på KTH tredje året och jobbar extra i klädbutik bl.a.
Galen flippare med smak för "subtilt men ändå blingigt". Här följer ett utdrag av de senaste som flippats in och ut ur min ägo.
16h3nmh.jpg

2nsb7g5.jpg

Ja, två olika likadana, jag vet jag är skev.

rkptw3.jpg


12242112_10153133555341046_1754394280_n.jpg

Tjejens, hade en 16030 ett tag.

11262307_10152823389441046_90767122_n.jpg

Har haft lite andra subs också, men hittar inga snygga pics på deeem.

Den ambivalenta storflipparen
 

JesperF

Omega
2-Faktor
19 år, jobbar heltid som kypare/hovmästare i nuläget. Funderar lite på att börja plugga till våren men troligen får det vänta till hösten åtminstone.

Sitter på en skx007, tudor oysterprince, tissot visodate från 1950-1960 och en zodiac professional i stål/guld. Alla förutom tissot som jag fick som 14 åring är inköpta det här året så tanken är väl att jag ska klara mig på dem ett tag :)
 

Virrevet

Omega
Är 23 och pluggar. Intresset för klockor har väl på något sett alltid funnits från och med att jag fick en GUL av farsan i 10 års present. Nu rockar jag bara två klockor dock. Tissoten fick jag i 15 års present, och den har fungerat klockrent genom alla dessa år - Supernöjd med den. Sen för 2 år sen införskaffade jag mig en beater - Luminox Recon Point man. Riktigt skön klocka som är rustik och som man alltid ser vad tiden är i och med gastuberna som lume. Som det ser ut idag, med den ekonomin man har så är jag sugen på en dykare av modellen billigare(?) upptill 20k.
IMG_4179.JPG
IMG_5300.jpeg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
22 bast(i november), från stockholm, pluggar maskinteknik på KTH tredje året och jobbar extra i klädbutik bl.a.
Galen flippare med smak för "subtilt men ändå blingigt". Här följer ett utdrag av de senaste som flippats in och ut ur min ägo.
16h3nmh.jpg

2nsb7g5.jpg

Ja, två olika likadana, jag vet jag är skev.

rkptw3.jpg


12242112_10153133555341046_1754394280_n.jpg

Tjejens, hade en 16030 ett tag.

11262307_10152823389441046_90767122_n.jpg

Har haft lite andra subs också, men hittar inga snygga pics på deeem.

Trevligt! Faktiskt impad av bratten när vi va på nobis. Storjävel de där!
 

Napoleon90

Breitling
Precis fyllt 25 och jobbar som nattpersonal på ett behandlingshem. Har klockor och tobak i alla former som intressen, hoppas att kunna plugga till urmakare inom ett gäng år. Äger för stunden 3 Zodiac, ZO2247, ZO2110, ZO2105. Raketa "Big Zero". Fem 60-talare: Zeriam, Svalan, Precis, Morfars gamla guld Tärnan och min nuvarande favorit som får mest tid en Candino dykare, finns fler här i gömmorna men dom är nedskruvade i väntan på nya delar och service.
 

Osclat

Cartier
Är 18 år gammal, bor hemma med föräldrarna och pluggar ekonomi sista året medan jag arbetar deltid som handläggare för privatlån och konsumentkrediter på ett förmedlingsföretag. Efter skolan funderar jag på att möjligtvis plugga vidare utomlands eller någonstans i Sverige efter ett år cirka då jag tänkt jobba järnet för att ha råd att försörja mig själv mer eller mindre. Och kanske för att kunna finansiera submarinern som jag sparar till för tillfället..

På fritiden gillar jag väl att umgås med vänner och träna (gym), sen kolla att serier är inte helt fel det heller.

För tillfället så äger jag:
image.jpg
Omega seamaster 300 master co-axial

image.jpg
En Dietrich Ot-3

Men den klockan jag använder mest just nu är min fars "sommarklocka" som vi delar på :rolleyes: detta pågrund av att omegan är till salu och jag inte vill repa den för att få så mycket som möjligt :p

image.jpg


Medans han rockar sin nya bratte som numera sitter på ett läderband.

image.jpg


Hoppas på att någongång i framtiden kunna köpa en PP nautilus i roséguld när man kanske börjar dra in som höjdarna här på forumet... Förhoppningsvis...
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
21, jobbar på ICA som jouransvarig. Utbildad CF lvl 1 trainer, PT och kostrådgivare så extraknäcker lite som det ibland.
Intressen är väl kvinnor, krök, träning och klockor.
Bor hemma fortfarande i egen stuga på tomten och njuter av livets fina saker och har inge bråttom alls.
Sparar delvis pengar i klockorna.
Här är "samlingen" plus att en Rolex är på väg in som kommer i slutet av månaden. Tudorn är dock den enda som används i dagsläget.
Köper och säljer och testar nytt regelbundet för att veta vad man väl trivs med på handleden. Tudorn är en keeper
image.jpg
image.jpg
Inte hänt så mycket sen augusti. Uppdaterat den röda black bayen till en svart. Köpt mig en OQ och siktar på att få in en till klocka i 20-35k klassen till början av året alternativt mot sommaren om något dyrare faller mig i smaken.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Vad som kommit och gått igenom åren i turordning från 18-års ålder framåt..

Svart smp-c (omega)
Certina ds action diver
Omega smp 2009 bond limited edition
Steinhart ocean one vintage red
Breitling cockpit
Omega Speedmaster from moon to mars
Seiko Quartz TT (kvar)
Omega planet ocean 42mm 8500
Omega smp-c blå (kvar)
Rolex sub 14060
Tudor BB röd
Seiko nautilus snkk47 (kvar)
Rolex oysterquartz 17014 (kvar)
Tudor black bay black (kvar) :)

De som inte nämnts (rado x2 & tag heuern) är från mamma och pappa,
 

Snilsson

Cartier
Nyligen fyllda 23!
Jag har haft ett milt klockintresse sedan gymnasietiden som ständigt ökat i grad allt eftersom lönen ökat.. Märkligt sammanträffande. :rolleyes:
Har alltid arbetat i fordonsbranschen på olika positioner, dock alltid administrativt. Är idag servicemarknadschef på en större bilfirma med ansvar för 20 medarbetare, väldigt givande men krävande jobb!
Klockintresset tog fart på riktigt för ungefär ett år sedan då jag insåg att min Gant inte riktigt hade den kvalité som jag hade hoppats på, så det blev en Longines Conquest istället. En klar förbättring men suget efter mer har hela tiden blivit starkare så fick hem min första Rolex i veckan. :) Har som mål att ha en klocka för varje tillfälle, men kvalité går före kvantitet.

Avslutningsvis en liten bild!
img_20151112_175715-jpg.214876
 

Johan12

Breitling
23år ung och jobbar som resande driftsättnings/Applikationsingenjör så större delen av tiden spenderas utanför rikets gränser men träning, teknik och alllmän prylmani är väl vad fritiden går till :)
Har en minst sagt blygsam samlig i dagsläget bestoende av en Victorinox XLS och en suunto observer titan men tanken är att den ska kompletteras med en 116610LN eller 116710 nästa sommar lite som en belöning ifall träningen och kosten sköts som jag tänkt :)
IMG_833cxxx1.jpg
 

SeChap

Breitling
19 år gammal och pluggar civ.ing. industriell ekonomi i Linköping. Klockintresset tog fart för typ ett år sen. Kör mestadels en seiko skx007 till vardags men planen är att jag en vacker dag har en SubC på handleden. Är just nu väldigt inne på att skaffa mig en Longines Hertage Flagship.
 

Roxen

Cartier
23år och boende i Stockholms innerstad. Förmodligen den enda på Östermalm med "saft-blandare" på biltaket. Delägare i ett anläggningsföretag sedan ett par år och klockintresserad sedan tio. Sålde min DJ 16013 för ett tag sedan, nu denna trio:
image.jpg
 

Schildfat

Cartier
Kul tråd! Härligt att läsa om så pass unga klockintressenter!

Själv är jag 20 år "gammal" och utvecklade mitt klockintresse på riktigt efter att jag gick ut gymnasiet. Under gymnasieperioden hade jag en Gant klocka som jag höll kärt.. Men den var på sätt och vis min starting point för det klockintresset jag har idag. Jag ska snart börja studera juridik och planen är att arbeta som biträdande affärsjurist i huvudstaden efter utbildningen. I dagsläget har jag två företag som arbetar med utveckling av mjukvaror och diverse konsulttjänster till företagare i form av hjälp med bolagstjänster (start, avveckling, nyemission..etc) avtal, upphandlingar, text, marknadsföring, design/image och juridisk rådgivning.

Har under de senaste 1 och 1/2 åren haft följande klockor:
Omega Planet Ocean 8500cal
Omega Aqua Terra 1500 blå tavla
Omega 300 Master Co Axial
Rolex 5513 L Serie (tror det var en -89)

Det jag har idag är en 16610 som jag gjort mig av med två gånger tidigare och köpt en likadan då saknaden blev för stor.. :p

Min ultimata grail är en 116710LN men den är ju dock dyrare än den prisklass ovanstående klockor håller sig inom.. :sorry: Sedan vet jag inte ifall den skulle passa som en daglig beater.. :nailbiting:

Annars ligger intresset i bilar och kostymer, skjortor, och kaffe.. :)
 
Senast ändrad:

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Urgullig tråd, ni är så söta!
Sen råkar ju de flesta av de trevliga grabbarna jag umgåtts mest med IRL via KS höra till denna ålderskategori. Måste vara jag som har ett ungt sinne :D
 
Senast ändrad:
Topp