• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Victorinox

mouqvist

Rolex
Har fått låna inför ev köp en Victorinox chrono classic 1/100
Mycket trevlig liten sak. Boetten påminner om Omega SMP.
Det coola är att visarna blir kronografvisare efter att man tryckt på kronan två ggr. Datumfönstrena visar då hundradels sekunder.
En trevlig funktion är den perpetuella kalendern, det kombinerat med ett kvartsverk gör att man aldrig behöver ställa om datum eller tid, förutom sommar- och vintertid (då kan man flytta på timvisaren utan att påverka minuter eller sekunder)
Finishen är fantastisk, och diametern på 41mm är perfekt för mig... Tror att jag kommer att slå till.

SRVqANc.jpg


ujFgl9z.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    283.3 KB · Visningar: 152
  • image.jpg
    image.jpg
    199.7 KB · Visningar: 152

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Svincool! Victorinox har överraskande fin finish på sina klockor tycker jag. Mycket finare än vad prislappen visar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ascool! Praktiskt att man kan realigna kronofogdarna även om man inte borde behöva det. Vad har den för tidhållning/månad?
 

JiiWe

Cartier
Jäklar vilken fin klocka! Tycker bäst om den guldiga varianten. Läckra funktioner måste jag säga. Vad kostar en sån?
 

Sond

Patek
Märket som sådant är absolut intressant och om de är uthålliga tror jag det kommer lyckas slå sig in bland de etablerade. De har många modeller som jag tror kommer tilltala många köpare. Även jag har hittat några jag skulle kunna tänka mig.

Denna modell känner jag viss tvekan inför. Tavlan blir ingen höjdare med två öppna hjul. Att de sedan helt utan harmoni valt våffelmönster på en del av tavlan gör inte saken bättre.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Har fått låna inför ev köp en Victorinox chrono classic 1/100
Mycket trevlig liten sak. Boetten påminner om Omega SMP.
Det coola är att visarna blir kronografvisare efter att man tryckt på kronan två ggr. Datumfönstrena visar då hundradels sekunder.
En trevlig funktion är den perpetuella kalendern, det kombinerat med ett kvartsverk gör att man aldrig behöver ställa om datum eller tid, förutom sommar- och vintertid (då kan man flytta på timvisaren utan att påverka minuter eller sekunder)
Finishen är fantastisk, och diametern på 41mm är perfekt för mig... Tror att jag kommer att slå till.

SRVqANc.jpg


ujFgl9z.jpg
Cool, vet inte varför jag tycker det ser ut som två...
image.jpg

Lökar där nere...
 

mouqvist

Rolex
Ok, fick lite frågor så här kommer svaren
Tidhållningen har jag ingen aning om men en klocka med kvartsverk borde klara sig fint

Våffelmönstret vill påminna om de första schweiziska arméknivar vars skaft hade just detta mönster, rätt häftigt tycker jag

Nypriset ligger på 7700:-

... Och du 80s, tack för bilden, är nu lite småkåt när jag tittar på klockan!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Märket som sådant är absolut intressant och om de är uthålliga tror jag det kommer lyckas slå sig in bland de etablerade. De ha många modeller som jag tror kommer tilltala många köpare. Även jag har hittat några jag skulle kunna tänka mig.

Denna modell känner jag viss tvekan inför. Tavlan blir ingen höjdare med två öppna hjul. Att de sedan helt utan harmoni valt våffelmönster på en del av tavlan gör inte saken bättre.
De har ju hållit på med klockor ett tag. Känn som att de säljer rätt bra redan.
 

Sond

Patek
De har ju hållit på med klockor ett tag. Känn som att de säljer rätt bra redan.
Fast i ett klockhistoriskt perspektiv är de väl att betrakta som nyfödda? Knappt navelsträngen är klippt? :)

Undrar om det finns något märke som slagit sig in så tydligt under samma period?

Jag upplever det som en mycket stark expansion som i mina ögon måste vara riskfylld eller extremt framgångsrik.
 
Topp