• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viggenköp

Jonte73

Audemars
Riktigt riktigt fin! Stort grattis! Har den ett M-nummer på baksidan?

Har ju själv jobbat som flygtekniker i flygvapnet och studerat en och annan Pilotbratte (emergency). Dessa hade dom dock bara till låns under tjänstgöringstiden och skulle sen lämna tillbaks dem. Hur var det med dessa egentligen? Kvitterades dom ut och skänktes sedan till piloten? Eller skulle dom egentligen lämna tillbaks dessa underverk till typ förrådet då det var färdigfluget? Eller fick dom köpa lös dom?
De skrev en afse på dem !
 

bitzer

Breitling
Helt klart är baksidan intressant så här kommer bilden, individ.nr håller jag dock på ett tag till. Det är alltså inte Nr2. En sak som jag undrar över är M-numrets utseende, det verkar precis som att sista nollan är stansad i efterhand om man tittar på centreringen men även sista siffrans utseende som skiljer sig från de andra.
Skall tillägga att det syns betydligt mer på bilden än i verkligheten.
Jag har sett samma variant av märkning på andra Viggenklockor på bilder på nätet så det är nog inte unikt för min klocka, dessutom vet jag ju var den kommer ifrån så jag tror inte det är något konstigt.

IMG_2023.JPG
 

hejo

Panerai
De skrev en afse på dem !


Kanske inte så enkelt....

Beror på förband men framförallt på vem som satt på SÄKMAT.....
Vi pratar gamla befälsordningen och vi som varit i Vapnet vet vad detta innebär.
Utan att vara otrevlig så har ni som är yngre än säg födda from 1985 ingen aning om vad vi pratar om...
För mig så börjar bilden klarna och en vacker dag så höljer vi dimmorna.
För de som har ett genuint intresse så delar jag med mig av det jag vet men innan jag går public
så måste faktan bekräftas och det är ingen enkel nöt att knäcka.
Men roligt är det :)
 

hejo

Panerai
Helt klart är baksidan intressant så här kommer bilden, individ.nr håller jag dock på ett tag till. Det är alltså inte Nr2. En sak som jag undrar över är M-numrets utseende, det verkar precis som att sista nollan är stansad i efterhand om man tittar på centreringen men även sista siffrans utseende som skiljer sig från de andra.
Skall tillägga att det syns betydligt mer på bilden än i verkligheten.
Jag har sett samma variant av märkning på andra Viggenklockor på bilder på nätet så det är nog inte unikt för min klocka, dessutom vet jag ju var den kommer ifrån så jag tror inte det är något konstigt.

IMG_2023.JPG


Slappna av den är helt ok, märkningen är gjord manuellt och marginalerna är små.
Batch II rätt märkning och allt är i sin ordning. Det som är unikt med din är att den
är i princip oanvänd och det är unikt!!!

Säger det igen HURRA!
 

Jonte73

Audemars
Kanske inte så enkelt....

Beror på förband men framförallt på vem som satt på SÄKMAT.....
Vi pratar gamla befälsordningen och vi som varit i Vapnet vet vad detta innebär.
Utan att vara otrevlig så har ni som är yngre än säg födda from 1985 ingen aning om vad vi pratar om...
För mig så börjar bilden klarna och en vacker dag så höljer vi dimmorna.
För de som har ett genuint intresse så delar jag med mig av det jag vet men innan jag går public
så måste faktan bekräftas och det är ingen enkel nöt att knäcka.
Men roligt är det :)

73 a anställd i marinen, har skrivit en afse på en vante i mitt yrkesliv.
Hur ni gör är höljt bland molnen.

Inlägget var inte speciellt allvarligt menat om du inte begrep det.
Manöver .
 

hejo

Panerai
73 a anställd i marinen, har skrivit en afse på en vante i mitt yrkesliv.
Hur ni gör är höljt bland molnen.

Inlägget var inte speciellt allvarligt menat om du inte begrep det.
Manöver .


Otrevligheterna kan vi ta via PM, men då du är marinär så förstår jag att du försöker göra dig lustig ;-)
Förstör nu inte tråden o har du problem med mig så ta det via PM istället :)
 
Topp