• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vikten av en dykarklocka även hos småbarnsföräldrar

Chrisse

Patek
2-Faktor
Tycker bilden talar sitt tydliga språk.

null_zpsd518b9c1.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Åhhh är det den som var ute i början på sommaren? Fan, den är så grym den där. Gärna fler bilder på
Den!

Köpte denna i London för några veckor sedan. Var en 42'a här på KS för nått halvår sedan vet jag, det skiljer inte mycket på dem.

Såg exakt den klockan på en funktionär på Tough Viking och det kan ju inte finnas så många i landet, var det kanske du? :)

Det var inte jag, så finns säkert några till i vårt avlånga land.
 

frere

Audemars
2-Faktor
"Pappa, vilken tur att du har u-båtsklockan på dig när vi badar!" får jag höra ibland. Klart att man behöver >300 m vattenskydd för att tvätta små kalufser med barnschampo!
 

Thomas77

Omega
Den klockan är förbannat fin! Har testat en likadan fast med läderinlägget i bandet, fick ett ok pris hos NK i Göteborg. Ska tydligen finnas med stålband också även om jag inte sett något. Även om Reservon är fin så är detta min favorit hos JLC.
 

10past10

Omega
Tycker bilden talar sitt tydliga språk.

Ett av mina barn märkte i en liknande badkars-situation att hans klocka inte alls var vattentät - men att min uppenbarligen var det.

Efter det började han intressera sig lite för företeelsen vattentätaklockor, så här om dagen överhörde jag när han frågade min kompis om hans klocka var vattentät. Kompisen blev ganska imponerad över den lilles initierade fråga och svarade entusiastisk "Ja visst, till 610 meter!". Detta intresserar dock inte min son alls, han vill veta hur länge man kunde ha den under vattnet.

Självklart har jag nu rivit mitt testamente där han skulle ärvt en klocka efter mig i väntan på att han skärper till sig en smula.
 
Topp