• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktfråga!!

Målarn

The Steak
Håller på bollar mellan en yachtmaster refnr 16628 och en sub refnr 16618 och då undrar jag om ni vet hur mycket respektive klocka väger med Alla länkar??
Vill ha en ganska så tung klocka, dvs inte en till Speedy Reduced med sina ynka 138gram (solid 18k)..... :(
Min 116613 med sina 177gram väger redan mer än Speedyn :D

Och ni som äger nån av klockorna visa gärna lite bilder oxå :D !!! Tack!!!!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Blir ju lite nyfiken på den där vegasrapporten ;) 16808/16618 med blå tavla är oerhört läcker och förmodligen den glassigaste klocka som någonsin tillverkats
 

Målarn

The Steak
Gavve skrev:
Blir ju lite nyfiken på den där vegasrapporten ;) 16808/16618 med blå tavla är oerhört läcker och förmodligen den glassigaste klocka som någonsin tillverkats

Joo jag vet, har flera ögon på mig ang rapporten och ber om ursäkt för att den dröjer!!
Har iaf fått kameran hem och överfört bilderna, skall bara hitta tid och skriva rapporten oxå och lägga in bilderna :) !!
Jobbar 12timmars dagar hela veckan men borde hinna :) !!

Ja fan riktigt Läcker men har du nån aning om vikten :D ??
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Är speedyn solid? Trodde länken var dublé?
Gamla 16613 hade väl bara dublé på mittenlänkarna, men det kanske är annorlunda med 116613 vilket isf förklarar dess tyngd! Får be någon lycklig ägare på forumet att väga sin då jag verkligen inte har en aning om vikter...
Förutom på min 16600 som väger in på 150 g och min speedy pro på 135 g :)
 

Målarn

The Steak
Gavve skrev:
Är speedyn solid? Trodde länken var dublé?
Gamla 16613 hade väl bara dublé på mittenlänkarna, men det kanske är annorlunda med 116613 vilket isf förklarar dess tyngd! Får be någon lycklig ägare på forumet att väga sin då jag verkligen inte har en aning om vikter...
Förutom på min 16600 som väger in på 150 g och min speedy pro på 135 g :)

Yes den är Solid!! Nej fan ingen dublé här nej :D !!
Vah?? Har 16613 inte "äkta" guld i mittlänkarna :| ?!?!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Ofan, schysst!
Jag kan mkt väl ha fel angående 16613/16803 avseende länkarna, men har fan läst det någonstans. Någon kan säkert svara säkert. Alltså dublé kanske är fel benämning, vill minnas att metoden kallas "fusing" eller ngt sådant vilket typ innebär att man "klär" en yta med en metall
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Solitt guld i mellanlänk ej något annat. Guldplåtarna är dock tunna och inte de solida bitar som sitter på senare. Du tänker nog på guldlagret på låset.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Tackar!
Kronan måste väl också vara gjord på samma sätt? Jag inbillar mig att det inte är så hett att gänga i guld men beror väl på gängan kanske...

Gå och väg helguld subben nu också så Målarn får svar på sin fråga :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Korrekt kronan har bara en coating.
Mitt lilla sladder väger bara 154 g men då har jag inte alla länkar på..
 

Målarn

The Steak
Spencer66 skrev:
Korrekt kronan har bara en coating.
Mitt lilla sladder väger bara 154 g men då har jag inte alla länkar på..

Man Tackar :) nu börjar de likna nått juh!! Så ungefär hur många länkar fattas det på din??
Antar att totala vikten ligger på runt 160-165gr då :) hmm hade önskat mer åt 200gr hållet men men allt kan man inte få :D !!
 

Målarn

The Steak
Gavve skrev:
http://www.pantbanken.se/scripts/f2page.php?u_id=42&fp_id=1&f_id=260149&fritext=Rolex&f_Typ=&kontor=

Köp den där och släng på en guldlänk så kommer du nog upp över 200 :)

Tror fan inte det, va ju och testa den innan... Se här ---> viewtopic.php?f=2&t=752
129gr minus guldspännet + bandet så är du nere på 110-115gr minst :D
Och i den prisklassen skulle jag köpa den Herr Spencer rekommendera precis ;)
 

Målarn

The Steak
Spencer66 skrev:
Kan nog hjälpa dig till ny :D

Ja anar det :D !!! Nej fan nu lägger vi detta på is för en stund Spencer, jag va ju här för att få info om 16628/16618 och snart har man en 116718 runt handleden, vad är det som pågår här hahah... :D

Men jag skulle Jättegärna vilja klämma lite på en 116718 ;)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tycker att 16618 slår YM alla dagar i veckan, året om!! Kör på den om valet står mellan just dessa två.

Annars är väl DSSD rätt tung? Om du modifierar den genom att förgylla hela skiten hos någon guldsmed. :mrgreen:
 

Målarn

The Steak
JakobZ skrev:
Tycker att 16618 slår YM alla dagar i veckan, året om!! Kör på den om valet står mellan just dessa två.

Annars är väl DSSD rätt tung? Om du modifierar den genom att förgylla hela skiten hos någon guldsmed. :mrgreen:

Men YM är väl mer sällsynt :D ?? Ja DSSD om den fanns i guld men icke och nej vill ej ha nått som är förgyllt :D !!

Ska förbi Rob E under helgen om jag ens hinner haha...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Målarn skrev:
JakobZ skrev:
Tycker att 16618 slår YM alla dagar i veckan, året om!! Kör på den om valet står mellan just dessa två.

Annars är väl DSSD rätt tung? Om du modifierar den genom att förgylla hela skiten hos någon guldsmed. :mrgreen:

Men YM är väl mer sällsynt :D ?? Ja DSSD om den fanns i guld men icke och nej vill ej ha nått som är förgyllt :D !!

Ska förbi Rob E under helgen om jag ens hinner haha...

Hmm, menade inte förgyllt! Menade att byta ut all stål mot guld :mrgreen: :mrgreen:
 
Topp