• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktig info om Mögel Passarounden!!!!!!

Ministern

Founder
2-Faktor
Då det gick åt H-E när jag skulle PM:a alla så gåt jag ut med informationen här!!!!!


Är ert namn på listan maila asap! Är det inte med, PM:a så sätter jag upp er på väntelista!

RicRob
Eric Jajjamensan P
ThomasBC
Xanderhook
Granger9050
theargonaut
NiklasArvid
wwjbd
MartinSWE
Spencer66
Aquaracer2
Joberman
Rille
PierreS
KayJay
Rossi
Hugge
Anders W
Preklin
CDR Toby
Hejo
Nikkob
Rivalen
Max
Undersköterskan

På reservlista:

Barda
Olivetti

Samtliga maila mig på [email protected]

Ange om ni fortfarande vill vara med har jag inte fått svar på två dagar går platsen till nästa på tur. Ange ert riktiga namn och adress samt nick för att upprätta kedja. Kontonr kommer på mailen och man ombedes att betala in skyndsamt samt maila mig när det skett.

Här kommer lite hårda fakta om klockan och bilder!

Beskrivning är tyvärr inte översatt men jag tror knappast den kan missförstås:).

Glycine Airman SST
Ref: 323.1219
Nickname: Pumpkin
 
Movement
Movement: AS 1903
Function: 24 hours, minutes and seconds, date
Jewels: 25 jewels
Power Reserve: 44 hours
Hack second: Not working
Setting date: Back and forth between 20-24
 
Case
Material: Stainless steel
Diameter: 41,5mm
Height: 11,5mm
Finish: Brushed/polished
Waterproof: Water protected
Back: Pushdown
Glasss: Hesalit, dome shaped
Dial: Black/grey
Crown: Pull
 
Bracelet
Material: Stainless steel
Finish: Satin
Width: 22mm horns

6E90B222-27F3-42BD-80C6-0532823B8378-867-000001F69EF2D123.jpg



13148E25-F64E-40AD-B620-FD308A11CBE4-867-000001F6A1E3637D.jpg



46FF445F-AD9C-41CA-BFC9-7E27868D63DD-867-000001F6A3C82066.jpg



37ACA3BA-BF74-48C5-9035-7A5D6428A609-867-000001F6A55D6785.jpg


F0F5C58C-966A-4C2E-81F7-DCB09F555902-867-000001F6A49CFABD.jpg




Ha en trevlig kväll!

Spencer
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag träder tillbaka och erbjuder min plats till förste man på väntlistan. Jag är redan bevandrad med modellen ifråga (ett riktigt bra val ska tilläggas).
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Fan, det har ju blivit ordning på dig. Bra jobbat, och bra val av mögel. Nu får du bara se till att rigga lotteriet så att jag vinner :D
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Vill tacka för ett otroligt roligt initiativ! kul klocka men då jag tidigare fått hålla i modellen och provat den känner jag att jag kan passa vidare min plats till någon som har större lycka av att få vara med!

tack ändå // Fabian
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Om det behövs att jag är kvar så stannar jag utan problem. Tänkte mest om någon annan hade större intresse för klockan än jag!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
theargonaut skrev:
Nytt och Mögel! / theargonaut = TF

Tudor Black Bay kvalar väl in i båda kategorierna?! ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2


Anmälde mig till båda 11 sept ca kl 14.51! Ser inte mig på listan gällande mögel, men fått PM:et om nytt. Går det att lösa, eller är jag "bannad" från mögel ;)
 

Ricrob

Patek
Fråga; kommer nya och mögel passarounden gå av stapeln samtidigt? Känns som man vill ha kvalitetstid med dessa.

Det vore nog bra om bandstiften byts ut innan den passas runt, för det skulle suga om ngn sumpar den på vägen.. :shock:
 

Rivalen

Rolex
Har mailat di idag Spence att jag avstår denna Glycine passarounden. En Base 22 (?) med GMT och jag hade varit rejält på. Lycka till alla! / Riv
 

Ricrob

Patek
Hello!

Jag har efter noga övervägande beslutat mig för att passa på mögel-passarounden, trots ett helt ypperligt val av vintage, till förmån för ev kommande LVD-passaround och lämnar därmed min plats till förste reserv på listan.

Kör hårt boys och lycka till i lottningen!
 
Topp