• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka är oroliga ?

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det är skillnad på fildelning & att ladda ner själv.

Jag rullar på med HBO, Netflix & Viaplay som fixades igår. Viaplay var inte så jäfla rock n' roll (utan sport).
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Jaha, du använder inte p2p som t ex Bittorrent-klienter?
Det fina med p2p är ju att man hämtar små delar från olika personer och inte allt från en. Man vill väl ha fast dom som gör materialet tillgängligt och inte medelsvenssons som laddar ner för eget bruk.

Hur ska någon kunna bevisa att det är rätt person som får kravbrevet? Mitt wi-fi kan ju vara hackat?
 
D

Deleted member 5780

Guest
Det fina med p2p är ju att man hämtar små delar från olika personer och inte allt från en. Man vill väl ha fast dom som gör materialet tillgängligt och inte medelsvenssons som laddar ner för eget bruk.

Hur ska någon kunna bevisa att det är rätt person som får kravbrevet? Mitt wi-fi kan ju vara hackat?
Jag tror inte att det är så upphovsrättsinnehavarna ser det. Men visst, bevisbördan ligger rimligen på dem.
Vi får väl se hur detta utvecklar sig.
 

RickardW

Cartier
2-Faktor
Säker på det? Att du drar ned "seed" eller sätter max upload till 0kB/s betyder inte att du inte delar ut samtidigt som du laddar ner själv. Protokollet fungerar oftast inte så.
Duger för mig :) Dom få kb som skickas lär knappt märkas. Känns som att dom mer är ute efter dom stora uppladdarna
 

holma20

Panerai
är nog inte så enkelt me tanke på att dom frågar återförsäljaren om "personens" ip då har dom de svart på vitt
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
I Sverige måste man väl ändå bevisa vem som delade?
Kan ju vara rätt många som kan dela ip särskilt med en oskyddad wi-fi. Lite som fortkörning inte per default drabbar bilägaren?
Det här kommer från tyskland som vad jag förstod har lite annat lagutrymme för sånt här.

Luktar utpressning från fyra kassa mediebolag som har taskigt med deg.

Sen har jag iofs inte delat en film på bra länge. Finns ju 'gratis' streamar om än med sämre kvalitet.
Betalar för netflix och viaplay och har inte ett skit dåligt samvete för att jag kollar på annat jag vill se gratis där.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
är nog inte så enkelt me tanke på att dom frågar återförsäljaren om "personens" ip då har dom de svart på vitt
Vad har de svart på vitt? Att jag står som abonnent för ett bredbandsabonnemang som är kopplat till en öppen router?
Inte mycket till bevis.

Spridningskollen försöker skrämma Svensson.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Personligen kommer jag inte lägga en spänn på innehåll från Scanbox, Noble Entertainment, Crystalis Entertainment eller Atlantic som enligt uppgift är bolagen som har avtal med dem.
Rätt litet ingrepp för mig och förhoppningsvis kännbart för dem om många gör likadant.
 
Senast ändrad:

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Eh , dom som är oroliga kan väl bara köra en Vpn tjänst och fortsätta som vanligt.
Om det nu är torrents vi snackar om tex , så kan man dra dom från privata torrents sidor istället för dom öppna som tex thepiratebay.
Då har man minimerat riskerna kraftigt
 
Topp