Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilka är rätt ändlänkar till 1675 Gmt

Diskussion i 'Vintage' startad av tomas palmlof, 27 maj 2015.

1. tomas palmlof
    Trådstartare

tomas palmlof Bonde

Från:
    Skanör
    Precis köpt mig en tröstklocka (1675 från 1968) och det sitter 380 ändlänk på den nu och jag misstänker att det '
    är fel, tacksam för tips och kanske också var man hittar rätta varianten...

2. _jonte

_jonte Friends of KS

Vad är det för ref på länken? För vikt 7836 är 280/380 korrekt. På solitt 78360 ska det vara 580.
    Kanske behöver det böjas till lite om passformen är fel? Lägg upp ett par bilder...

ErikGBG gillar detta.
  3. tomas palmlof
    Trådstartare

tomas palmlof Bonde

Från:
    Skanör
    ser ut såhär, sorry för den dåliga vinkeln på fotot

Bifogade filer:

4. Per

Per Björklövens finest

380 är alldeles utmärkta. Gillar du inte passningen så kan du spänna till dem själv alternativt be en duktig urmakare göra det.

1675 på oyster kom med 58, 80, 258, 280, 358, 380, 558 eller 580 beroende på vilket årtal och vilken länk du har.

5. tomas palmlof
    Trådstartare

tomas palmlof Bonde

Från:
    Skanör
    Aha ok så du stämmer min klocka tackar