• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka dinkor går igenom säkerhetskontrollen?

Speedo

Breitling
Tar aldrig av mig klockan, finns ju ingen logik i säkerhetskontrollerna, känns helt random för det mesta... Tar ca 50-60 flighter om året och kanske blir ombedd att ta av klockan en eller två gånger max.
 

Makkanxd

Rolex
Gick fint!
IMG_1115.JPG
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Tar heller aldrig av mej klockan inför säkerhetskontrollen, kanske har jag haft tur, men det är nog väldigt sällan det sku bli problm. I alla fall med min Navitimer eller Vostok :)

Om det någon gång tjuter till, så är det också bara att behålla klocka på, de märker ju var metallen sitter då de använder handhållna detektorer.

Eller ja, om det är jäkligt brottom till gaten, så kan jag faktiskt ta av klockan för att minimera risken för fördröjningar. Då sätter jag alltid klockan i nån ficka med dragkedja. Känns osäkert att bara lägga den i lådan

Livar upp mitt inlägg med en bild..:D
q4K3WL6.jpg
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Seadweller och speedmaster pro går iaf finfint. Tar fö. aldrig av klockan sedan några år tillbaka.
 

Oljud

Omega
Flyger två gånger i veckan och kan säga med säkerhet säga att titan (Seiko Shogun) på natoband går igenom på Bromma varje gång :D
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Idag blev jag stannad och ombedd att ta av klocka samt mitt all blues-armband i säkerhetskontrollen. Nu var det dock ett tag sen trots många flygresor men ibland händer det...
 
Senast ändrad:

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Bågarna måste kalibreras med jämna mellanrum och tar olika mycket beroende vilken inställning och typ av båge det rör sig om. Det har även att göra med hur mycket metall som passerar igenom men även metall i närheten kan vara en faktor.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag var ute och flög i helgen utan några problem. Brukar normalt sett vara en 70/30 chans att jag ombes plocka av den.
 

Belfort

Omega
Ett riktigt proffstips är att när man går igenom bågen ta klockan i handen och ta armen/handen runt på utsidan av bågen och möta upp med den andra armen för att ta emot klockan. :nailbiting::hilarious:
 
Topp