• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka fabrikat har bra AR?

Pawwen

Cartier
2-Faktor
När man läser olika trådar som behandlar just AR så nämns det nästan alltid i samma mening som Breitling. De bilder jag sett bekräftar verkligen utsagan, men hur är det med andra märken och dess AR? Finns det andra som är grymma på det?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Håller med om IWC. Riktigt grymma, tyvärr blir deras AR lite blå men det kan jag leva med.
Om jag inte är helt ute och cyklar så är det Carl Zeiss som gör AR till IWC.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
IWC är som tidigare sagts grymma, mycket på grund av behandling både på in- och utsida av glaset. Det kan också ge en del intressanta blåtonade optiska effekter, här min Mark XVI:
IWC M 2015-06-12.jpg


IWC M 2015-01-20.jpg


Däremot är nog dom båda Sinn jag har haft bäst hittills, här min 104'a (såld) och 6060:
Sinn 2014-04-25.jpg

6060 - 2015-07-10.jpg


En dark horse är Glycine. Combat sub är riktigt dålig i det här avseendet, medans Airman däremot är grymt bra:
8 - Airman - antireflex.jpg


Breitling har också fattat detta, här min Aerospace:
Breitling 2014-08-15 - 1.jpg


Rolex ska vi tyvärr inte prata om i det här sammanhanget. Fattar fortfarande inte varför dom avstår helt från AR ... :banghead:
Rolex 2014-11-28 (matt).jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
IWC är som tidigare sagts grymma, mycket på grund av behandling både på in- och utsida av glaset. Det kan också ge en del intressanta blåtonade optiska effekter, här min Mark XVI:
IWC M 2015-06-12.jpg


IWC M 2015-01-20.jpg


Däremot är nog dom båda Sinn jag har haft bäst hittills, här min 104'a (såld) och 6060:
Sinn 2014-04-25.jpg

6060 - 2015-07-10.jpg


En dark horse är Glycine. Combat sub är riktigt dålig i det här avseendet, medans Airman däremot är grymt bra:
8 - Airman - antireflex.jpg


Breitling har också fattat detta, här min Aerospace:
Breitling 2014-08-15 - 1.jpg


Rolex ska vi tyvärr inte prata om i det här sammanhanget. Fattar fortfarande inte varför dom avstår helt från AR ... :banghead:
Rolex 2014-11-28 (matt).jpg

Finns AR under bubblan iaf :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Är det någon som vet varför det är så?
Alltså inte varför Rolex har AR under bubblan utan varför de inte har AR på glaset?
Finns det någon historisk eller annan förklaring varför de envisas med att ha glas med reflektioner?
För min del gör det att premium känslan uteblir.
Mer blingit?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Är det någon som vet varför det är så?
Alltså inte varför Rolex har AR under bubblan utan varför de inte har AR på glaset?
Finns det någon historisk eller annan förklaring varför de envisas med att ha glas med reflektioner?
För min del gör det att premium känslan uteblir.
Det ska syyyyyyyyyynas på 100m håll att du har en Rolex :angel:

Skämt å sido, kanske handlar om att rollar ska vara tooklockor oavsett DJ eller sub?
 

Bylund

Friends of KS
IWC är som tidigare sagts grymma, mycket på grund av behandling både på in- och utsida av glaset. Det kan också ge en del intressanta blåtonade optiska effekter, här min Mark XVI:
IWC M 2015-06-12.jpg


IWC M 2015-01-20.jpg


Däremot är nog dom båda Sinn jag har haft bäst hittills, här min 104'a (såld) och 6060:
Sinn 2014-04-25.jpg

6060 - 2015-07-10.jpg


En dark horse är Glycine. Combat sub är riktigt dålig i det här avseendet, medans Airman däremot är grymt bra:
8 - Airman - antireflex.jpg


Breitling har också fattat detta, här min Aerospace:
Breitling 2014-08-15 - 1.jpg


Rolex ska vi tyvärr inte prata om i det här sammanhanget. Fattar fortfarande inte varför dom avstår helt från AR ... :banghead:
Rolex 2014-11-28 (matt).jpg

Den där bilden på 6060 är ju helt sjuk!
 

ScubaKing

Audemars
Absolut bästa AR hittar du på IWC pilot från 2015, modell 3777-01. Dem kör med dubbel AR och lyckas extremt bra. Känns som att urtavlan ligger helt öppen.

Kände på en live härom dagen och det var den mäktigaste klockan jag någonsin haft på armen.

Stor som ett berg men helt underbar. Bilderna gör den verkligen inte rättvisa, man bör se den live! OJ vilken klocka och vilken kvalitet!

Kostar under en Rolex Sub och när du testar båda är valet extremt lätt kan jag säga!

OdwsyRn.jpg


271B9349559797DC27B601


image4.jpeg
 
Topp