• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka här är Hublotistas eller kan tänka sig att bli?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Den är grym, Hubble!

HST-SM4.jpeg
Ja visst... Får skylla på stavningskontroll på luren... ;)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Har varit... och kan nog tänka mig att bli igen! Tycker klockorna kan vara coola ändå... :)
 

Bolio

Panerai
Har haft men kommer inte ha igen. Finns mycket därute jag hellre köper för de pengarna. Tycker inte det känns som nån vidare kvalitet.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Thomas77

Omega
Nej inget märke för mig, håller mig till budgetalternativet Rolex istället. Skulle jag köpa en klocka i hublots prisklass väljer jag en patek.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hmmmm, med min udda smak för klockor så kanske en Hublot vore ett bra komplement till Zenithen och Movadon.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vill man ha en hubbe ur big bang serien så är det väl inte så svårt att nå Aquanaut-nivå i pris?

Sedan finns det såklart betydligt billigare...


Om man utgår från enklaste varianterna (som aquanaut i stål med gummi är) mot big bang i stål så är priset på uret.se (ja, jag vet men orkar inte jämföra chrono24 osv.)

ca 99 lök för Hublot:en och ca 153 lök för Patek... Det är ändå en skillnad på 54 lök...

http://www.uret.se/hublot-big-bang-steel-black-ceramic-p-4052.html
http://www.uret.se/patek-philippe-aquanaut-black-dial-steel-p-7446.html
 

TLåbbman

Omega
Endel modeller är lite fräna i sin vulgaritet och överdrift, men skulle aldrig betala för dem. Ungefär som den där leopard/regnbågs daytonan. Sånt jag kanske skulle köpt om jag redan ägde alla klockor i hela världen som jag ville ha och jag ändå badade i pengar och inte visste vad jag skulle göra med dem.

I övrigt finner jag det rätt störande att skruvarna på framsidan inte är riktade på något symmetriskt sätt utan pekar åt alla håll.
 
Topp