• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka har en Tudor Date Day?

Efter att ha läst @DrSbaitso´s inlägg om jakten på den perfekta klockan, där en otroligt vacker Tudor Date Day exponerades, började jag fundera på hur vanliga de är.

Så, hur många är vi här på KS som äger denna modell. Posta gärna bilder. Jag börjar.

aI6flZ0.jpg


Trevlig fredag.
 

Ponlarsson

Panerai
Sagt det innan, tycker den där är vrålsnygg.

Men för att hålla mig till topic så har jag inte en. Kanske i framtiden?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Efter att ha läst @DrSbaitso´s inlägg om jakten på den perfekta klockan, där en otroligt vacker Tudor Date Day exponerades, började jag fundera på hur vanliga de är.

Så, hur många är vi här på KS som äger denna modell. Posta gärna bilder. Jag börjar.

aI6flZ0.jpg


Trevlig fredag.
Bra trådstart, då jag ofta förespråkar dessa (ffa jumbos på 38 mm) som en riktigt bra vintage allroundklocka, utan att behöva lägga mer än kanske runt 15k. Jag äger dock ingen själv, men är alltid lite småsugen, och skulle gärna vilja få veta lite mer om klockorna som postas... Typ ref, årgång etc?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Det är jag som har DrSbaitso gamla (efter Snårtas ).
Mkt trevlig modell, storleksmässigt och estetiskt. Älskar den blåa tavlan. Denna i gott skick dessutom. Från 1969. Ref 7017. Påpekas bör att länken inte är riktig, på jakt efter passande Rolex Oyster. Någon som har ett drällandes (20 mm)?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Tillsammans med min andra Jumbo, ref 9081/4
image.jpg
 
Bra trådstart, då jag ofta förespråkar dessa (ffa jumbos på 38 mm) som en riktigt bra vintage allroundklocka, utan att behöva lägga mer än kanske runt 15k. Jag äger dock ingen själv, men är alltid lite småsugen, och skulle gärna vilja få veta lite mer om klockorna som postas... Typ ref, årgång etc?

Min är en 7017 från 1969-ish.
 
Det är jag som har DrSbaitso gamla (efter Snårtas ).
Mkt trevlig modell, storleksmässigt och estetiskt. Älskar den blåa tavlan. Denna i gott skick dessutom. Från 1969. Ref 7017. Påpekas bör att länken inte är riktig, på jakt efter passande Rolex Oyster. Någon som har ett drällandes (20 mm)?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Tillsammans med min andra Jumbo, ref 9081/4
image.jpg

Jag kör en after market Oyster men det känns sådär. Dock var jag hos Rob Engström för en tid sedan och kollade priset på en ny Oyster-länk. Det var tyvärr inte läge att köpa en om man säger så. 11 k skulle dom ha.:wideyed:
 
Det är jag som har DrSbaitso gamla (efter Snårtas ).
Mkt trevlig modell, storleksmässigt och estetiskt. Älskar den blåa tavlan. Denna i gott skick dessutom. Från 1969. Ref 7017. Påpekas bör att länken inte är riktig, på jakt efter passande Rolex Oyster. Någon som har ett drällandes (20 mm)?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Tillsammans med min andra Jumbo, ref 9081/4
image.jpg

Snygg som satan! Jag ägde den mellan DrSbaitso och Snårtas
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Snygg som satan! Jag ägde den mellan DrSbaitso och Snårtas
Så var det ja! En riktig forum-slampa. Men nu har jag äktat henne och är skickad till spa för att bli som evigt ung (service + täthetskoll, ingen polering).
Tavlan är riktigt fin på denna så jag vill försäkra mig om att klockan är riktigt tät så att tavlan och visarna förblir fina. Jag har kollat med Rolex och dessa tavlor är restade och går inte få tag på nya längre, så det gäller att vara rädd om det som är fint. Boetten är också fin med mycket material kvar. Mitt enda frågetecken är ovansida bandhorn som nästan är som polerade, om de är polerade så eller med åren slitna blanka. Dock borde det gå att fixa till borstning om så önskas (jag antar att detta var standard).
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hade i våras tänkt mig köpa en Date day (av den nya typen direkt från AD) vid hemlandsbesöket i april, så blev det dock inte utan det blev en beg Datejust istället. Men nästa år så.... förhoppningsvis :)
 

Schmumel

Omega
Jag köpte för några månader sedan en Tudor Date day, uttagen sent 2013. Köpte den alltså begagnad. Är supernöjd med min, passar mig utmärkt :). Verkar som just DD är ganska ovanlig? Iallafall här på KS. Rätta mig om jag har fel.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Jag köpte för några månader sedan en Tudor Date day, uttagen sent 2013. Köpte den alltså begagnad. Är supernöjd med min, passar mig utmärkt :). Verkar som just DD är ganska ovanlig? Iallafall här på KS. Rätta mig om jag har fel.
Du måste ju slänga in bilder också :)
 
Topp